1,5K
Angajatorul va fi obligat sa intocmeasca dosare personale fiecarui salariat si sa elibereze copii ale documentelor in maximum 15 zile de la solicitare.
Pe site-ul Ministerului Muncii Familiei si Protectiei Sociale au fost publicate prevederile noii hotarari conform careia angajatul trebuie sa beneficieze de un dosar personal care sa fie folosit in completarea registrului de munca. Dosarul salariatului trebuie sa cuprinda urmatoarele documente: acte necesare angajarii, contract individual de munca, acte aditionale si alte documente referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca.
In vederea combaterii muncii nedeclarate, ministerul doreste ca datele personale ale fiecarui angajat sa fie pastrate in conditi de securitate pentru o perioada indelungata. Inspectia Muncii va avea acces la baza de date detinuta de autoritati si institutii publice, privind evidenta populatiei, declaratii si inregistrari fiscale sau vamale, asigurari si prestatii sociale, precum si orice date si informatii utile activitatii de control.