In lume, aproximativ 43 de milioane de copii sub 5 ani sunt supraponderali sau obezi, avertizeaza O.M.S. Copiii sunt victimele unui marketing intens de publicitate la produsele foarte bogate in grasimi, zahar si sare.
Intr-un comunicat, OMS pune acest fenomen ingrijorator in legatura directa cu publicitatea tv la produsele hipercalorice, care modeleaza in sens negativ stilul alimentar al copiilor. Motiv pentru care a fost elaborat si a publicat un set de recomandari care sa asigure copiilor o dezvoltare armonioasa.
Profesorul doctor Constantin Dumitrache de la Institutul National de Endocrinologie „C.I. Parhon” atrage atentia asupra efectelor negative ale reclamelor la alimente hipercalorice printre copii. „Ei sunt cei mai receptivi. Ei nu se ghideaza dupa ce scrie pe eticheta, ci sunt atrasi de gustul nou al unor produse”.
Excesul ponderal la copii are mai multe cauze, printre care predomina carbohidratii si grasimile, precum si sedentarismul. Nerespectarea meselor principale, cina luata târziu in noapte, schimbarea frecventa a orelor de somn si obiceiul de a rontai biscuti, chipsuri etc., intre mese, la film, la televizor, la calculator; inlocuirea aproape totala a apei cu bauturi carbogazoase, sunt obiceiuri frecvente care explica numarul ingrijorator de copii grasi.
O initiativa menita sa protejeze copiii de obezitate este interzicerea asocierii hamburgerilor cu personaje din desene animate, care sunt mult apreciate de copii si aparitia acestora pe ambalajele pentru fructe si legume.