In topul celor mai grave lucruri pe care i le poti spune managerului se afla fraza: ,,E imposibil, nu se poate face!’’. Se pare ca aceste cuvinte ii enerveaza cel mai mult pe majoritatea patronilor. Afla ce nu trebuie sa auda seful de la tine!
Niciun manager nu vrea sa auda de la subalterni ca un lucru nu se poate face. Trebuie sa-i prezinti altfel rezervele pe care eventual le ai cu privire la o sarcina, astfel incat sa nu fi suspectat de nepasare si neimplicare. Fuga de responsabilitate ,,Asta nu e probleme mea” sau lipsa de suport atunci cand seful tau are nevoie de o solutie nu-ti vor prinde bine in cariera. Incearca sa-l directionezi mai cu eleganta catre cei responsabili de sarcina in cauza.
,,Nu face parte din fisa mea de post". Chiar daca ai dreptate, trebuie sa ai mai mult tact in relatia cu managerul. Poti sa faci un efort si sa pui umarul la mici joburi care nu te privesc direct sau poti sa-i explici ca ai deja prea multe lucruri de facut.
,,Sarcina asta e o tampenie". Daca nu vezi rostul unui lucru pe care il ai de facut mai bine cere explicatii suplimentare sau exprima-ti punctul de vedere intr-o maniera constructiva, de genul "nu mai bine fac urmatorul lucru? am putea avea urmatoarele avantaje".
,,M-am facut praf aseara". Seful tau ar putea interpreta asta ca o dovada a faptului ca te intereseaza prea putin daca esti sau nu productiv a doua zi la locul de munca. Mai bine separi discutiile personale de cele de la serviciu si nu aduci in discutie betiile din afara programului.
,,Nu vrei sa mai stam de vorba pe Facebook sau Messanger?” Tentativele de imprietenire cu seful direct nu sunt bine vazute nici de acesta, nici de specialistii HR. Il pui de regula intr-o pozitie incomoda cu o astfel de abordare. E preferabil sa nu incurci viata profesionala cu cea personala.