1,4K
Aparatele de zbor ale Ministerului de Interne ar putea fi inchiriate unor companii sau persoane private din cauza lipsei banilor. Intre timp, pilotii Inspectoratului General de Aviatie risca sa ramana fara licenta, din cauza ca nu au resurse financiare care sa le asigure orele de zbor necesare.
Generalul de brigada Dorel Gradinaru, seful IGA a precizat: ,,Pe noi ne costa intre 600 si 2000 de euro o ora de zbor, in functie de misiune sau de marimea aparatului. Pentru pregatire, simulam diverse situatii, de la interventii la incendii la transport de material. Atarnam, cu un carlig, blocuri de beton de trei tone si exersam cu instructorul de zbor si pilotul aflat in pregatire. Decat sa se plimbe elicopterul cu blocul de beton, mai bine incercam sa prestam o activitate autofinantata”.
Costurile estimative ale unei ore de zbor cu elicopterele MAI vor varia, in functie de specific si dificultate, intre 2500 si 4000 de euro. ,,In tarif introducem uzura aparatului, combustibilul, salariile pilotilor si eventualele reparatii. In acest fel, ne facem pregatirea pe banii celui care plateste activitatea respectiva. Selectionarea, spre exemplu in cazul transportului de persoane, se va face pe baza unor proceduri stricte. Pot fi delegatii ale ministerelor sau ale oficialilor europeni. Orice client va fi verificat inainte de aprobarea contractului. Misiunile de acest tip vor fi oricum rare, poate o data la doua luni" a declarat seful unitatii de Aviatie.
Daca obtine aprobarea Guvernului, MAI ar putea presta, cu aceleasi aeronave, si alte servicii, precum ,,transport materiale, transport materiale periculoase, transport incarcatura acrosata, dar si transport persoane. Ministerul Administratiei si Internelor are in dotare 12 elicoptere si are la dispozitie 50 de piloti.