2,4K
Dupa cum se stie, cartile de munca in format „clasic” au fost predate angajatilor si firmelor, toate datele urmand sa fie inregistrate intr-un sistem electronic. Ei bine, au aparut in ultimele saptamani situatii care arata ca necesitatea pastrarii cartilor de munca persista, in ciuda oricaror sisteme informatice.
Astfel, sute de argeseni care au lucrat la firme ce au intrat in insolventa s-au trezit ca nu pot duce la Finante declaratiile 200 completate (privind veniturile), deoarece la firmele in insolventa nu le-au mai putut fi puse la dispozitie date privind veniturile realizate. Aflati in aceasta situatie, argesenii in cauza nu pot decat sa astepte sa vada daca primesc vreo cerere de rectificare de la Finante pentru situatia in care firmele aflate in insolventa ar fi transmis diverse situatii privind veniturile. Iata, asadar, cum numai intr-un an s-a ales praful de unele situatii scripitice privind veniturile. Ce se va alege la pensie de cei care au trecut prin mai multe firme care au dat faliment? De unde vor mai lua hartii doveditoare privind contributiile lor?
„Pastrati cartile de munca. Acestea vor fi documente foarte folositoare. Cat despre datele din Revisal, sistemul informatic de evidenta, acesta este foarte sigur si datele sunt pastrate in siguranta”, ne-a dat asigurari Ciprian Berevoianu, inspectorul sef al Inspectoratului Teritorial de Munca Arges.