1,7K
In Monitorul Oficial nr.396/06.06.201I a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2014/2011 pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, ale caror prevederi se aplica incepand cu data de 1 iulie 2011.
Prezentam, mai jos, cateva informatii de interes pentru contribuabili:
-Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune
-la registratura organului fiscal competent
-prin posta cu confirmare de primire
-prin mijloace de transmitere la distanta.
Pentru administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, competenta revine acelui organ fiscal, judetean, local sau al municipiului Bucuresti, stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului sau al platitorului de venit, in cazul impozitelor si contributiilor realizate prin stopaj la sursa, in conditlile legii.
In cazul contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitati pe teritoriul Romaniel prin unul sau mai multe sedii permanente, competenta revine organului fiscal pe a carui raza teritoriala se afla situat fiecare sediu permanent. In cazul in care activitatea unui sediu permanent se desfasoara pe raza teritoriala a mai multor organe fiscale, competenta revine acelui organ fiscal in a carui raza teritoriala incepe activitatea acelui sediu permanent.
Pentru administrarea de catre organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a creantelor fiscale datorate de marii contribuabili, inclusiv de sediile secundare ale acestora, competenta poate fi stabilita in sarcina altor organe fiscale decat cele prevazute mai sus , prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In situatia in care contribuabilul nu are domiciliu fiscal, competenta teritoriala revine organului fiscal in raza caruia se face constatarea actului sau faptului supus dispozitiilor legate fiscale.
Dispozitiile de mai sus se aplica si pentru luarea de urgenta a masurilor legale ce se impun in cazurile de disparitie a elementelor de identificare a bazei de impunere reale, precum si in caz de executare silita.
Pentru administrarea de catre organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a creantelor datorate de contribuabilii nerezidenti, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, competenta revine organului fiscal stabilit prin ordin al ministrului economiei si finantelor, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, In cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
In cazul persoanelor fizice care desfaoara activitati economice In mod independent sau exercita profesii libere, cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal prevazut la art. 31 alin. (1) lit. a) din Codul de procedure fiscala. In cerere, contribuabilul mentioneaza si sediul activitatii sau Iocul unde se desfaoara efectiv activitatea principala, dupe caz.
In cazul creantelor fiscale administrate de Ministerul Finantelor Publice prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin domiciliu fiscal, pentru persoanele fizice se intelege, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu.
In cazul contribuabililor mari si mijlocii, definiti potrivit legii, care solicits eliberarea certificatului de atestare fiscala prin mijloace de transmitere la distanta, organul competent emite certificatul de atestare fiscala si il comunica contribuabilului In aceeasi modalitate. In acest caz, contribuabilul imprima, pe suport de hartie, certificatul de atestare fiscala si il prezinta administratiei finantelor publice In a carei raza teritoriala acesta isi are domiciliul fiscal, in vederea certificarii pentru conformitate cu originalul, dupe vizualizarea, de catre organul fiscal, in baza de date centrala a formei electronice a certificatului de atestare fiscala. Certificarea se efectueaza prin semnarea de catre conducatorul administratiei finantelor publice si aplicarea stampilei.