1,2K
Ministerul a reusit sa cheltuiasca 5,17 milioane de lei pentru un portal menit sa ajute IMM-urile. „Mai putin timp la coada, mai putin timp la ghisee, mai putina birocratie” ar fi trebuit sa fie scopul lui One Stop Shop.
Proiectul a fost lansat in 2009 de fostul Minister al IMM-urilor si a fost preluat pe parcurs de Ministerul Economiei. 85% din finantare a fost asigurata din fonduri europene, prin Fondul Social European, iar 15% de beneficiar, adica Ministerul Economiei. Dupa mai multe amanari si contestatii castigatorii licitatiei au fost consortiul Infogroup Consilieri de Afaceri S.A si Leader ATEC. Potrivit Oficiului National al Registrului Comertului, compania isi are sediul in Grecia iar lucrarile au fost subcontractate catre aceasta societate.
Lansat pe 30 iunie in prezenta premierului Emil Boc, portalul One Stop Shop se dovedeste nefunctional exact in punctele esentiale. Desi ar trebui sa permita comunicarea online cu diferitele autoritati ale statului, el e numai un banal site de download pentru formulare. Unul dintre programatorii Intrarom spunea urmatoarele despre modul in care functioneaza portalul: ,,Intrati pe cont. Completati declaratiile apoi le printati si le trimiteti prin posta”. Simplu. Si la fel ca inainte.