2,4K
Facebook si Twitter au creat o generatie de tineri obsedati de propria persoana, care au o nevoie permanenta si copilareasca de apreciere din partea celorlalti, spune un cercetator.
Expunerea repetata la retelele de socializare duce la o criza de identitate a utilizatorilor, care vor atentie precum un copil. Baroness Greenfield, profesor de farmacologie la Universitatea Oxford, crede ca prieteniile pe internet, la fel ca jocurile pe calculator, ar putea dauna creierului. Acest lucru poate duce la un nivel scazut de concentrare, o nevoie de satisfactie imediata si poate afecta aptitudinile non-verbale, cum ar fi mentinerea contactului vizual in timpul unei conversatii.
Peste 750 de milioane de oameni din intreaga lume folosesc Facebook pentru a impartasi fotografii si videoclipuri si posteaza mesaje regulate despre ceea ce fac si gandesc. Si Twitter, reteaua sociala care le permite membrilor sa posteze mesaje scurte si imagini despre ei, are milioane de utilizatori. Specialistul afirma ca aceste persoane se comporta ca si cum ar avea o criza de identitate. Dupa parerea sa, unii utilizatori ai Facebook simt nevoia sa devina mini-celebritati care sunt privite si admirate zilnic de alte persoane. Aceste persoane fac lucruri ,,demne de Facebook" pentru ca singurul mod prin care se pot defini este acela de a fi cunoscuti de alti oameni.