Potrivit Mediafax, in timpul crizei economice, romanii au cheltuit banii pe vicii precum tigarile, si alcoolul si nu pe lucruri care le-ar fi putut imbunatati existenta. Daca inainte de inceperea crizei, respectiv in 2008, cheltuielile pe alimente si bauturi racoritoare erau de 40,3%, in 2011 procentul a crescut la 42%. O mica pondere au avut-o si cheltuielile pentru sanatate, care au urcat de la 4,5% la 4,8%.
Daca sumele alocate pentru utilitati, transport si locuinta au batut pasul pe loc, nu acelasi lucru il putem spune si despre alcool si tigari care de la un procent de 6,2%, au urcat la 7,2%.
Comparativ cu alte tari, putem spune ca ne aflam cu doua procente in fata Cehiei, in ceea ce priveste cheltuielile pentru sanatate, si cu 2 procente in urma Bulgariei privind consumul.
In ceea ce priveste bugetul ne situam undeva la mijloc, cu un venit lunar de 356 de euro, avand in vedere ca Cehia aloca 855 de euro cheltuielilor lunare, pe cand Bulgaria doar 273 de euro.