In anul 1967, pe 4 februarie, a inceput constructia primei autostrazi din Romania, autostrada Bucuresti-Pitesti. Aceasta a fost data in folosinta in anul 1973, cu noi segmente adaugate in 2007, 2010 si 2011. Data inceperii lucrarilor coincide cu un studiu realizat, in perioada 1967 – 1969, de Institutul de Proiectari in Transporturi (IPTANA).
Inca din 69, IPTANA a previzionat actualul Coridor IV de Transport Pan-European, de la Constanta la Bucuresti – Pitesti si apoi pe traseul Pitesti – Sibiu – Deva – Nadlac. Institutul a sustinut inceputul lucrarilor la Autostrada Bucuresti – Pitesti, prima autostrada din Romania.
Amplasata pe coridorul de transport european IV, autostrada are, in prezent, functionale trei segmente: unul de 128 km care leaga Bucurestiul de Pitesti; un alt segment de 17 km care ocoleste orasul Sibiu pe la nord (intre localitatile selimbar si sura Mica); si tronsonul Timisoara (Giarmata)-Arad, de 45 km. in 2000, i s-a adaugat un nou tronson de autostrada, care ocoleste Pitestiul pe la est, avand 15 km lungime, aflat in prelungirea vechiului tronson de la Bucuresti.
Lucrarea de peste 120 milioane de euro a fost realizata de firma italiana ”Astaldi” si finantata de la bugetul de stat. in iunie 2006, licitatia pentru contractul de atribuire a lucrarilor de reparatii pe austostrada Bucuresti-Pitesti fost castigata de firma Euro Construct.
Astfel Euro Construct a obtinut lucrarile de reparatii pe tronsonul cuprins intre kilometri 23 si 46 contra unei sume de 30 de milioane de euro, dupa ce in 2005 a mai castigat o licitatie pentru executarea de reparatii pe tronsonul 70-90 al autostrazii Bucuresti-Pitesti.