Agentia Europeana de Mediu, organizeaza o competitie video deosebit de interesanta, denumita “GENERATIA ’92”, eveniment care coincide cu implinirea a 20 de ani de la Intalnirea la nivel inalt a Organizatiei Natiunilor Unite pentru Mediu si Dezvoltare, care s-a desfasurat in luna iunie a anului 1992, la Rio de Janeiro, in Brazilia.
Potrivit Directorului Executiv al A.R.P.M. Pitesti, domnul Zoltan KALMAN: ,,In urma cu douazeci de ani, sefii de stat s-au reunit la Rio de Janeiro pentru primul "Summit al Pamantului". Conferinta a reprezentat un eveniment istoric, ducand la incheierea unor tratate importante in domeniul mediului. Acolo s-a vorbit pentru prima oara despre conceptul de dezvoltare durabila. In luna iunie a acestui an, sefii de stat se vor intalni din nou, in speranta ca aceasta intilnire va marca un alt moment de cotitura, cu consecinte pozitive pentru mediu.
Agentia Europeana de Mediu (A.E.M.) doreste sa implice tineri cu o viziune noua despre modul in care pot fi solutionate cele mai acute probleme de mediu. Competitia se adreseaza numai tinerilor nascuti in 1991, 1992 si 1993, din tarile membre sau cooperante ale A.E.M. (adica atat cele 27 tari apartinand Uniunii Europene, cat si Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Elvetia si Turcia, deci in total 32 de state).
Aceasta va consta in transmiterea unui material filmat de maximum 2 minute referitor la viziunea tinerilor asupra unui viitor durabil in urmatorii 20 de ani si poate fi realizat in orice limba, dar trebuie sa aiba neaparat subtitrare in limba engleza.
Materialele video trebuie trimise in perioada 1 martie 2012 – 2 aprilie 2012. Concurentii pot prezenta, de exemplu, principalele probleme de mediu din tara lor si viziunea lor despre modul de solutionare a acestora. O alta posibilitate ar fi ca ei sa se concentreze asupra modului in care generatia lor ar putea orienta transformarea Europei spre un stil de viata mai durabil.
Sunt acceptate in concurs o varietate de moduri de prezentare, de exemplu concurentii pot alege intre jurnalism si fictiune, actiune in direct si animatie, interviuri si imagini.
Publicul va avea la randul lui ocazia sa voteze materialul video preferat pentru premiul "buzz" prin intermediul mijloacelor de comunicare sociala. Cele mai bune materiale video vor castiga premii in bani in valoare totala de 6 000 Euro, si anume: Premiul I 3000 Euro si o medalie, Premiul al II-lea 2000 Euro si o medalie, Premiul al III-lea 1000 Euro si o medalie si Premiul publicului: o medalie.
Juriul va fi alcatuit din jurnalisti renumiti, specialisti in domeniul comunicarii si experti din industria mass-media. Acestia vor examina cele mai originale idei si cele mai creative stiluri de comunicare. Cei patru castigatori vor fi invitati pe data de 5 iunie 2012 la sediul Agentiei Europene de Mediu din Copenhaga, unde li se vor inmana premiile in bani, in cadrul unei ceremonii de premiere”.
Informatii suplimentare asupra regulilor si a modului de desfasurare al competitiei sunt deja disponibile pe site-ul Agentiei Europene de Mediu: http://www.eea.europa.eu/generation-92.