Omul de afaceri pitestean, Gheorghe Axinte, este rasfatatul licitatiilor organizate de CNADNR
O vorba din popor spune cam asa: ,,Nu e prost cine cere, prost e cine da”. In cazul de fata, nu e vorba de prostie, ci de un adevarat jaf public al carui beneficiar cinstit este patronul Argecom, Gheorghe Axinte. Daca CNADNR da, de ce sa nu ia Gigi, mai ales ca a castigat o licitatie publica pentru inchirierea a 53 de masini pentru transportul angajatilor si a echipamentelor. CNADNR a gasit peste 1 milion de euro in acest scop, desi pentru antiderapant nu a reusit sa identifice surse financiare.
Compania Nationala de Autostrazi are in subordine sapte regionale (DRDP-uri), iar in fiecare judet se afla un punct de lucru. Astfel, Directia Regionala de Drumuri Cluj va plati intre 770.000 de euro si 1,4 milioane de euro, timp de 12 luni, pentru inchirierea a 53 de masini transport mixt-persoane si materiale cu deserventi pentru activitatea de intretinere curenta a DRDP Cluj. Din cele 7 licitatii pentru Sectiile de Drumuri Nationale plus Autostrada A 3 – Campia Turzii-Gilau, firma Argecom a castigat cinci contracte de inchiriere a autovehiculelor, suma alocata fiind de 1,8 milioane de lei. 43 de lei/ora valoreaza timpul de actionare, dar si timpul de asteptare, fara sofer sau motorina, se plateste cu 9 lei/ora. In Arges, spre exemplu, Constantin Nicolescu, presedintele Consiliului Judetean Arges, refuza sa plateasca firmele cu care are contract de deszapezire pentru perioadele in care nu au activitate. CNADNR are bani suficienti, insa, si-si permite sa plateasca chiar si pentru… nimic.
Dincolo de contractul deja semnat cu Gigi Axinte, directorul general al CNADNR, Daniela Draghia, a aprobat achizitia a 256 de autoutilitare transport mixt la incredibilul pret de 30.000 de euro bucata, fara TVA, in contextul in care pretul mediu al unei autoutilitare mixte pe piata variaza intre 20.000 si 25.000 euro, fara TVA. Este vorba de un tun de nu mai putin de 11 milioane de euro, iar o parte dintre acestia se vor intoarce, probabil, in buzunarele de campanie ale binefacatorilor aflati in fruntea bugetelor tarii.