1,7K
Programa scolara a devenit o problema din ce in ce mai apasatoare, sustin profesorii. Schimbarea acesteia este o necesitate mai ales la clasele primare unde, sustin profesorii, manualele contin informatii greoaie, vechi de peste zece ani, care ne dau senzatia ca elevii nostri sunt fie lenesi, fie extrem de slabi mobilati intelectual.
„Ce pricep oare elevii de clasa a II-a dintr-un fragment de Marin Sorescu?” se intreaba, retoric, Mihaela Sandu, invatatoare la clasele primare, la Colegiul National „Jean-Monnet” din Ploiesti. „Li se cere raspunsul la intrebarea «Cine este autorul textului», cand asta scrie negru pe alb intre paranteze.”.
In domeniul matematicii treburile stau si mai rau… „As scoate capitole intregi, ca unitatile de masura, la clasa a II-a, unde invata despre multipli si submultipli, imposibil de inteles la varsta asta.” crede invatatoarea Mihaela Sandu.
„Nu elevii nostri sunt slabi, manualele sunt incatusate intr-o practica veche de predare.” a adaugat Mihaela Sandu.
Nici la gimnaziu lucrurile nu sunt tocmai in regula. Elevii ce promoveaza in clasa a V-a sunt suprasolicitati cu notiuni teoretice peste nivelul lor de intelegere. „Li se cere sa invete totul despre teorie literara. De aici si obiceiul de a memora pur si simplu, fiindca informatia depaseste nivelul lor de intelegere.” explica Ilona Rizea, profesoara de romana la acelasi colegiu. Cat despre elevii claselor a VII-a, „Ar avea nevoie de gramatica aplicata, ca sa evite si greselile de exprimare.” atrage atentia profesoara.
In cadru liceal situatia este alta. Elevii nu se simt stimulati: „Texte ca «Amintirile» lui Creanga sunt anacronice. Mai potrivit ar fi un Cartarescu, care prinde bine la tineri.” explica aceiasi Ilona Rizea.
In ceea ce ii priveste pe profesorii de matematica, se declara multumiti de programa desi, pe ici pe colo, ar mai adauga exercitii in plus. „As mai pune o ora de matematica la profilul tehnologic, acolo unde se iau cele mai mici note la Bac. Accentul sa fie pe analiza, integrale, matrice etc. La fel si celor de la filologie, ca sa aiba o baza minima.” este propunerea lui Andrei Dobrei, profesor la un liceu din Ploiesti.