1,4K
Deputatul PSD de Arges Mircea Draghici, in calitate de consilier onorific al premierului Victor Ponta pe probleme ce tin de industria auto, sustine ca afirmatia presedintelui Traian Basescu despre o posibila plecare a uzinei Dacia din Romania este inca un semn al inconstientei acestuia.
,,Chiar astazi am avut o intalnire cu o parte din forul de conducere al companiei Dacia, in cadrul careia nu au fost impartasite afirmatiile lui Traian Basescu si am primit aprecierea pentru eforturile guvernului de a sprijini productia de la fabrica de la Mioveni. Datele economice din 2013 au aratat ca eforturile Dacia-Renault si ale guvernului Ponta s-au concretizat in cea mai importanta productie de automobile, gratie careia Dacia a devenit unul dintre pilonii centrali ai concernului Renault", a afirmat Mircea Draghici.
Deputatul PSD atrage atentia ca afirmatiile presedintelui nu numai ca ingrijoreaza angajatii companiei de la Mioveni, dar pot avea si efecte negative legate de activitatea economica a uzinei.
,,Aflat pe ultima suta de metri a mandatului sau, Traian Basescu incearca sa creasca in sondaje, cu disperare, partidul pe care l-a creat la Cotroceni, cu fosti consilieri prezidentiali platiti din bani publici. In disperarea sa, Traian Basescu a mai lansat o bomba mediatica, aceea ca Dacia ar putea pleca din Romania. Asa cum a precizat si prim-ministrul Victor Ponta, presedintele Renault a dat asigurari guvernului Romaniei ca vor continua investitiile in Romania si cu precadere la Mioveni.
Autostrada Pitesti-Sibiu va fi facuta, a ramas o prioritate a Guvernului Romaniei ca parte a Coridorului IV paneuropean. Cum a anuntat si premierul Victor Ponta, anul acesta va fi scos la licitatie tronsonul Pitesti-Ramnicu Valcea. In acelasi timp, ministrul Dan Sova a decis reluarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Ramnicu Valcea-Sibiu pentru ca in studiul realizat de PDL, costurile constructiei erau nesustenabile.
Chiar daca o parte a presei a considerat drept o amanare a autostrazii, intentiile guvernului sunt de a gasi solutii pentru finalizarea ei cat mai rapida, acesta fiind motivul pentru care ministrul Marilor Proiecte doreste sa stabileasca costurile reale ale investitiei. Este o diferenta de doua milioane de euro in plus in proiectul elaborat de guvernarea PDL fata de proiectul elaborat in timpul guvernarii Tariceanu.
Vreau sa adaug, cu aceasta ocazie, ca autostrada Pitesti- Sibiu este cuprinsa in strategia guvernamentala a guvernului.
In calitate de consilier onorific al prim-ministrului pe probleme ce vizeaza industria auto, pot asigura conducerea Dacia-Renault Mioveni, a carei colaborare o apreciez, angajatii Dacia, partenerii companiei si cetatenii Argesului in general, ca guvernul Ponta a facut si va face tot ceea ce este legal si financiar posibil pentru a sprijini activitatea celui mai important investitor si exportator al Romaniei. In alta ordine de idei, nu cred ca Traian Basescu, PDL si Miscarea Populara, sau oricare dintre partiduletele unde i-au fugit oamenii pe care i-a sustinut, au dreptul sa vorbeasca despre autostrada Pitesti- Sibiu pentru care nu au facut nimic pana acum”, a mai aratat deputatul Mircea Draghici.