2,1K
In urma unei intalniri cu reprezentantii Uzinelor Dacia Mioveni, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anuntat la Pitesti ca tronsonul Pitesti – Sibiu va fi prins in forma finala a Master Planului General de Transport ca autostrada, insa in doua faze. Prima data se va realiza un drum expres, dupa care se va trece la realizarea propriu-zisa a autostrazii. Potrivit lui Rus, oficialii de la Dacia ar fi agreat aceasta varianta.
"Drumul expres nu inlocuieste ideea de autostrada, ci este o faza intermediara de la nimic la autostrada, prin nimic intelegand drumurile actuale pe care le avem. Aceasta evolutie, de la inexistenta la existenta autostrazii parcurge o faza intermediara, a parcurs in toata Europa si in toata lumea. Sigur, unii care au avut bani si posibilitati au facut direct autostrazi.
Faza intai, sa spunem, daca nu or sa fie alte conditii, drum expres, faza a doua autostrada. Dar in faza intai exproprierile se fac in regim de autostrada, deci vom construi un spatiu pentru autostrada, studiu de fezabilitate si proiectare se fac pentru autostrada. (…) La nivelul circulatiei de acum, cativa ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. In etapa a doua drumul expres se va transforma in autostrada. Daca vom fi extrem de bine organizati, in 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea in 2018 o legatura transcarpatica adevarata, Pitesti – Sibiu", a declarat Ioan Rus.
El a aratat ca, in conditiile in care constructia unui drum expres ar fi cu 25-30% mai ieftina, diferenta fondurilor va putea fi alocata pentru alte proiecte, iar intr-o a doua etapa, dupa 2020, drumul expres Sibiu – Pitesti ar putea fi transformat in autostrada.
Potrivit informatiilor Ministerului Transporturilor, drumurile expres vor avea minim doua benzi pe sens, la fel ca autostrazile, insa banda de urgenta si parapetii laterali sunt optionali. Viteza maxima admisa pentru automobile va fi de 120 km/ora, fata de 130 km/ora in cazul autostrazilor, in cazul camioanelor valorile fiind egale, respectiv 100 km/h.