Turcia e una din candidatele la integrare in UE. Nu stiu cat isi doresc turcii sa intre in Uniune, dar e sigur ca Uniunea isi doreste sa intre in Turcia. E o tara mare, cu un potential enorm, unde bogatii Europei s-ar bucura tare mult sa aplice metodele prin care au ajutat (cumparat) Romania.
Pentru moment Turcia e invadata de turisti din tarile europene, care aduc Inaltei Porti venituri frumusele. Urmasii lui Baiazid fac tot ce pot pentru a fi pe placul turistilor si mai ales pentru a le usura buzunarele.
Vestitele bazare expun o varietate impresionanta de marfuri autohtone, de la aurul pe care l-au carat probabil din tarile supuse in vremurile cand erau un temut imperiu si pana la traditionalul rahat turcesc.Exista insa foarte multe magazine care propun clientilor produsele unor branduri de renume.
Spiritul innascut al comerciantului otoman, a stiut sa profite din plin de vidul legislativ in ce priveste protectia marcilor. Asa se face ca oricine poate cumpara la preturi entuziasmante, replici mai mult sau mai putin reusite ale unor produse de firma. Nu conteaza ca e vorba de ceasuri, parfumuri, posete sau ultimele lansari ale marilor creatori de moda. Totul se gaseste si e de vanzare la preturi ce pot fi negociate pana la limite extrem de generoase, in functie de abilitatea cumparatorului.
Turcul stie sa se poarte cu clientul si ar face orice ca sa-l multumeasca. Ai cumparat pantaloni Armani si sunt prea lungi ? Nici o problema, se pot scurta in 5 minute si nu oricum, ci…original, aceeasi cusatura, ata,etc. Ca si cum in spatele magazinului ar fi chiar Armani calare pe masina de cusut pregatit sa-si adapteze creatiile la trupuri neconventionale, care ies din tiparele sale.
Amuzant e ca unele magazine inceraca sa-si atraga clientii cu mesaje asa cum puteti vedea in imaginea alaturata.