Înainte de a realiza proiectul Loganului electric, Marc Areny a transformat un Porsche 944, fabricat în 1985, într-o mașină 100% electrică. Modificarea acestui vehicul a avut loc în Franța.
După ce s-a informat și a studiat alte proiecte similare, Marc a demontat de pe Porsche toate elementele ce ţineau de motorizarea termică: motor, demaror, radiator, eşapament etc.
Pentru noua metodă de propulsie, electrică de acestă dată, a folosit un motor asincron trifazic, un controler Curtis, baterii lithium-ion de 23 KW, o pompă de vid necesară sistemului de servofrânare și o pompă hidraulică pentru servodirecție.
A lucrat timp de o lună în propriul garaj, singur, fiind – aşa cum îi place să glumească – propriul mecanic și electrician.
A rezultat o maşină care atinge 130km/h și cu o autonomie între 150 și 200km, în funcție de modul în care este condusă. Timpul de încărcare, la o priză clasică de 220V, este de 6 ore.
Marc Areny spune că toată lumea întreabă, în general, despre autonomie. Această caracteristică e direct legată de suma investită. De exemplu, pentru o investiție de 6 000 euro se poate adapta un Renault Twingo pentru a atinge o viteză de 110km/h, cu o autonomie de aproximativ 100km.
În schimb, cu o investiţie de 30 000 de euro autonomia ar putea crește până la 400 de km, iar folosind un încărcător rapid bateriile ar putea fi încărcate în procent de 80% în 30 de minute.
O asemenea mașină ar putea concura și cu cele mai rapide mașini, susține Marc. Imaginați-vă că dacă zonele de servicii de pe autostrăzi ar fi dotate cu încărcătoare rapide, maşinile electrice ar putea deveni o prezenţă obişnuită.
Fiind la prima experienţă de acest fel, costul echipamentelor a fost ceva mai ridicat decât pentru Loganul electric. Motorul și controlerul au costat 8 000 euro, iar bateriile 7 000 euro.
În filmarea de mai jos puteţi urmări etapele acestei adaptări realizate de Marc.