Tudor Pendiuc, primarul suspendat al municipiului Piteşti, rămâne în arest preventiv. Curtea de Apel Bucureşti a admis, vineri, contestaţia procurorilor DNA, formulată după ce Tribunalul Capitalei a hotărât înlocuirea măsurii cu arestul la domiciliu. Decizia Curţii de Apel Bucureşti este definitivă, astfel că edilul va fi cercetat în continuare în arest, în dosarul în care este acuzat de fapte de corupţie.
De trei zile, însă, Tudor Pendiuc este internat la Spitalul Fundeni. Acesta a fost diagnosticat cu cancer de colon, afecţiune care foarte probabil a recidivat întrucât, în 2011, primarul a suferit o intervenţie chirurgicală sub acelaşi diagnostic. Vă reamintim că în luna decembrie, în perioada Sărbătorilor, Pendiuc a suferit o intervenţie pe cord, în urma căreia i-au fost montate două stenturi.
Tribunalul Bucureşti dispusese, în 19 februarie, înlocuirea arestării preventive cu arestul la domiciliu. După care Tribunalul Bucureşti a admis cererea procurorilor de întoarcere a acestuia în arest preventiv întrucât primarul, în timp ce era în arest la domiciliu, a luat legătura cu o altă persoană cercetată în dosarul său de corupţie.
Pendiuc este cercetat de procurorii DNA pentru luare de mită şi abuz în serviciu cu consecinţe deosebit de grave şi în formă continuată.
Potrivit procurorilor DNA, societatea de transport public local din Piteşti, SC Publitrans 2000 SA, deţinută în totalitate de Consiliul Local Piteşti, trebuia să înlocuiască parcul auto cu 80 de autobuze noi, ce urmau să fie achiziţionate de Consiliul Local. Primarul Tudor Pendiuc, folosindu-se de pretextul inexistenţei fondurilor publice necesare achiziţionării celor 80 de autobuze, a făcut demersuri pentru a fi încheiat, executat şi prelungit un contract de asociere în participaţiune între SC Publitrans 2000 SA şi societăţile CNCD SA şi Girexim Universal SA, prin care bugetul local ar fi fost prejudiciat cu peste cinci milioane de euro (23.013.099 lei).
Cele două firme erau obligate să deţină în proprietate autobuzele, însă acestea au fost achiziţionate în leasing, cu puţin timp înainte de încheierea contractului. Mai mult, achitarea ratelor de leasing pentru aceste autobuze s-a făcut din încasările provenite ca urmare a contractului de asociere cu societatea de transport public local.
De asemenea, Pendiuc este acuzat că a modificat documentaţia de achiziţie (fişa de date a asocierii, caietul de sarcini, contractul cadru) pentru desemnarea operatorului privat, pentru a fi atribuit contractul de asociere în participaţiune societăţilor CNCD şi Girexim Universal şi că nu a desfiinţat contractul, în condiţiile în care asocierea de firme nu deţinea autobuzele în proprietate.