Probabil că mulţi dintre dumneavoastră aţi încercat sentimentul de dezgust atunci când v-aţi dorit un lucru şi, cei care vi l-au promis, v-au dus la infinit cu zăhărelul. Până la urmă probabil că aţi terminat prin a nu vă mai dori nimic. Sentimentul ăsta de dezgust l-au simţit din nou, după ce Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunţat că lucrările la autostrada Sibiu-Pitești vor începe abia în 2018, şi numai realizarea studiului de fezabilitate va dura aproape un an şi jumătate!
Vorbim de un nou studiu, deşi a mai fost făcut unul în anul 2008. Studiu pe care, deşi s-au dat bani, nu mai are, brusc, nicio valoare. Şi nu este singurul caz. Sute, poate de mii de astfel de studii de fezabilitate s-au făcut în România, pentru diverse proiecte, unele realiste, altele fantasmagorice. Poate că DNA ar trebui să intre şi în această zonă de corupţie în cadrul căreia au fost devalizate milioane de euro.
Mai grav este că, o dată cu amânarea termenelor de execuţie, este în pericol însăşi pierderea finanţărilor din exerciţiul financiar 2014 – 2022, din cadrul finanţărilor Comisiei Europene pentru transport.
Printre autostrăzile amânate se mai numără autostrada Braşov-Bacău, autostrada Sibiu-Făgăraş, autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni şi autostrada Bacău-Paşcani.
Ca o comparaţie, în timp ce Polonia a făcut 1.500 km de autostradă din banii UE, România abia a cârpit 300 km.