Probabil că mulţi dintre dumneavoastră aţi urmărit filmul de desene animate Frozen. Nu este excepţional, dar e o povestioară relaxantă, cu două surori ce conduceau un regat. Una dintre ele posedă nişte puteri extraordinare, cu care, neştiind cum să le gestioneze, pune în pericol viaţa unui întreg regat. Însă, într-un final, dragostea învinge totul… Ei bine, publicaţia ,,Familia ortodoxă” realizează un interviu cu dr. Virgiliu Gheorghe, cunoscut pentru scrierile sale din domeniul tehnologiilor media, interviu din care rezultă că în spatele nevinovatei poveşti ar exista un substrat gay!
Vă redăm, în cele ce urmează, fragmentele unui interviu de-ţi… stă mintea-n loc!
,,Reporter FAMILIA ORTODOXA: Însă, dincolo de puterea cu care a cucerit, într-un mod cât se poate de „prietenos”, mințile copiilor noștri (un adevărat cal troian, și el la fel de „prietenos”, nu?), mai există încă un aspect, cu mult mai grav. S-au ridicat voci care au susținut că „Frozen” este, în fapt, o propagandă a culturii gay…Este adevărat?
Dr. Virgiliu Gheorghe: Este, pe cât de trist, pe atât de adevărat. Chiar dacă majoritatea spectatorilor filmului nu au văzut nimic în spatele poveștii celor două surori, există un substrat simbolic, o parabolă, în care aşa-zisa dramă a gay-lor (în cazul acesta, a lesbienelor) este redată şi rezolvată simbolic în interiorul filmului. Vă dați seama ce risc presupune lucrul acesta! Un film care are o primă parte urmată de o a doua („Frozen Fever”), şi poate o treia etc. (lucru care, în tradiţia uriaşului angrenaj comercial de la Hollywood, nu e deloc imposibil), îi va face pe copii mai mult decât prietenii personajelor „Frozen” – cu alte cuvinte, le va fi cu neputință să se mai împotrivească emoțional unei ideologii care, probabil, va fi din ce în ce mai transparentă în viitoarele episoade.”Reporter FAMILIA ORTODOXA: Totuşi, unde anume putem decripta acest subtext de factură gay la care trimite filmul?
Dr. Virgiliu Gheorghe: “Astfel, trebuie să plecăm, în primul rând, de la puterile magice ale Elsei, care, în viziunea declarată chiar a homosexualilor şi lesbienelor, sunt o „puternică metaforă a homosexualităţii”. Elsa este „altfel” decât ceilalţi oameni şi, prin această deosebire, în fapt o putere pe care nu şi-o poate controla, o poate omorî pe sora ei, Ana. Părinţii, speriaţi, le duc pe ambele fetiţe la un magician, care îi întreabă dacă puterea respectivă este înnăscută (clasicul „born this way”, „născut aşa” al homosexualilor) sau dobândită în urma unui blestem. Părinţii zic că este înnăscută, în felul acesta subliniindu-se faptul că astfel de lucruri, care pot fi văzute în mod obișnuit ca anomalii, sunt de fapt „înnăscute” – fapt care, în cazul homosexualilor, le scuză atracţia şi comportamentul.”Reporter FAMILIA ORTODOXA: De ce momentul „Let It Go”, hitul premiat cu un Oscar, este punctul în care se dezvăluie caracterul lesbian al Elsei?
Dr. Virgiliu Gheorghe: Homosexualii înşişi identifică acest cântec cu un veritabil coming out, adică un moment de descoperire în faţa propriei conştiinţe, dar şi a celorlalţi, de autoacceptare şi afirmare a identităţii gay. Un homosexual spunea pe blog-ul său că acest hit ar putea fi pe viitor imnul homosexualilor. Să-i credem? Este „Let It Go” un astfel de simbol al eliberării homosexuale, al revoltei homosexualilor în faţa lumii? Iarăşi vă zic că o analiză de conţinut poate uşor scoate în evidenţă anumite elemente care trimit la această realitate. Este oare întâmplător faptul că interpreta cântecului „Let It Go”, Idina Menzel, este o cunoscută feministă şi luptătoare pentru drepturile lesbienelor?
…Elsa nu simte nici un fel de atracţie faţă de bărbați, deşi este la vârsta încoronării şi, firesc pentru vârsta ei, a căsătoriei. Puterea magică nu o putea împiedica să-şi dorească o familie. Dar tocmai pentru că nu-şi doreşte, ne arată că această putere nu este compatibilă cu apropierea ei firească de un bărbat, ci cu totul altceva.
Mai mult, Elsa îi refuză Anei dreptul de-a se căsători, apostrofând-o că „nu ştie ce e dragostea”. Oare ni se sugerează prin aceasta că dragostea adevărată este doar cea între două femei (aşa cum susţin lesbienele)?”