Aproximativ 8.000 de angajaţi ai Dacia Renault au ieşit în stradă pentru a cere urgentarea construcţiei autostrăzii Piteşti-Sibiu, cu atât mai mult cu cât amânările au început să apară încă din stadiul de realizare a studiului de fezabilitate. Asta dacă nu mai punem la socoteală anul pierdut cu realizarea master-planului prin care abia au fost fixate priorităţile.
Printre cerinţele membrilor Sindicatului Autoturisme Dacia către guvernanţi şi clasa politică se numără accelerarea lucrărilor premergătoare şi demararea urgentă a construcţiei autostrăzii Piteşti-Sibiu, modificări legislative care să descurajeze importul de maşini second-hand, modificarea legislaţiei în vederea introducerii contractelor de muncă la nivel naţional şi de ramură, dar şi asigurarea unei asistenţe medicale la standarde europene, ţinând cont de necesităţile sanitare ale locuitorilor din Mioveni şi din împrejurimi.
Oamenii au strigat în stradă demisia Guvernului Cioloş, care i-ar fi dezamăgit la fel de mult ca guvernarea lui Victor Ponta, dar nu mai mult decât prestaţia preşedintelui Klaus Iohannis. De la tribună, liderii sindicali au afirmat că autorităţile nu-şi dau niciun interes pentru realizarea autostrăzii atât de necesare, întrucât 80% din fonduri sunt bani europeni, ca atare ,,nu au cum să-şi mai ia şpaga”. Aceştia au mai acuzat şi faptul că mai-marii de la centru ar fi vânduţi intereselor străine întrucât ,,nu vor o autostradă care să traverseze România până la Constanţa, întrucât portul nostru ar deveni cel mai important din Europa pentru toate mărfurile care vin şi pleacă din şi către Asia, iar asta ar afecta interesele altor mari puteri europene. De aceea nici nu suntem acceptaţi în Schengen”.
Angajaţii Dacia susţin că realizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu ar însemna şi o siguranţă a locurilor de muncă, întrucât, la acest moment, mulţi dintre tinerii care se angajează la uzină au contracte pe perioadă determinată. Or, dacă uzina ar scădea costurile de producţie o dată cu realizarea autostrăzii, atunci locurile de muncă ar deveni mai previzibile.
Nu în ultimul rând, sindicaliştii au făcut apel de la tribună ca autorităţile locale din Mioveni să lupte în continuare cu toate forţele pentru realizarea noului spital, întrucât oraşul merită o unitate sanitară europeană ţinând cont de contribuţia pe care o are la bugetul naţional.
Alături de angajaţii uzinei de la Mioveni, la miting s-au alăturat şi sindicalişti de la Johnson Control, Leoni şi Faurecia.