Uzina de la Mioveni a anunţat că va scoate la vânzare prima cutie automată din istorie. Potivit conducerii Dacia Renault, aceasta va fi denumită Easy-R, iar transmisia va fi disponibilă pe modelele Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway. Versiunile de motorizare care vor putea primi, pentru 500 de euro în plus, varianta de cutie automată sunt 1.5 dCI de 90 cp şi 0.9 TCe de 90 cp.
Easy-R va fi pe piaţă începând din luna iunie. Preţurile variază între 10.350 Euro (TVA inclus) pentru modelul Logan Laureate 0.9 TCe 90 CP Easy-R şi 13.600 Euro (TVA inclus) pentru modelul Logan MCV Prestige 1.5dCi 90 CP Easy-R.
În comparaţie cu o cutie de viteze manuală tradiţională, cutia de viteze robotizată Easy-R oferă:
*Un plus de confort şi de uşurinţă în utilizare:
*Modul Drive îl scuteşte pe şofer de grija de a acţiona ambreiajul şi de a schimba treptele de viteză. Cutia efectuează singură aceste comenzi identificând momentul optim de schimbare a treptelor astfel încât să asigure cel mai bun compromis între acceleraţie şi consum. Sunt astfel evitate situaţiile în care motorul funcţionează supraturat sau subturat precum şi opririle generate de subturare.
*În poziţia Manual / Impulsional, şoferul este cel care decide şi care efectuează schimbările de viteze. El poate astfel selecta treapta de viteză potrivită pentru o depăşire neprevăzută sau în cazul unei aderenţe scăzute pe o şosea acoperită cu zăpadă. Pentru aceasta este suficient ca maneta să fie plasată în poziţia M.
*În cazul în care este necesară o accelerare energică, cutia trece automat într-o treaptă inferioară şi furnizează astfel cât mai rapid performanţa maximă disponibilă (kick down). Ea poate retrograda cu până la două trepte de viteză pentru a beneficia astfel de toată puterea motorului, ceea ce este extrem de util în situaţii precum accelerarea la intrarea pe autostradă de pe un drum secundar.
Un plus de manevrabilitate
Poziţia Drive permite un control optim al deplasării vehiculului la viteză foarte redusă. Prin ridicarea pedalei de frână, vehiculul avansează sau se deplasează înapoi cu viteză redusă fără a fi necesară acţionarea pedalei de acceleraţie. Această funcţie facilitează manevrele la viteză mică (în parcare) şi permite stabilizarea maşinii în rampele cu înclinare redusă, completând astfel sistemul Hill Start Assist. În plus, această funcţie este foarte utilă în cazul traficului aglomerat.
Consum redus
Cutia de viteze robotizată oferă un consum şi emisii de CO2 identice cu cele specifice versiunii manuale. Întrucât sistemul de acţionare nu este solicitat decât în momentul schimbării rapoartelor, consumul de energie al cutiei Easy-R este mult mai redus decât cel înregistrat de o cutie automată tradiţională.