După ce a trecut prin chinurile studiilor de fezabilitate şi apoi a celor care au desemnat-o drept o prioritate, Autostrada Sibiu-Piteşti a ajuns în sfârşit într-o altă etapă: cea în care se descoperă că, tehnic vorbind, autostrada încă neconstruită se cam mişcă pe piloni.
După ce consultanţii europeni au atras atenţia că podurile autostrăzii calcă în picioare un drum naţional şi unul judeţean şi un râu, acum nu ies la număr forajele făcute pentru studierea terenului. Sunt cu 122 mai puţine decât estima Compania de Drumuri că ar fi necesare! Cele două companii care s-au ocupat de foraje se acuză reciproc că au lucrat prost.
Şefii de la Drumuri spuneau în vară, într-un raspuns pentru Digi24, ca ar fi nevoie de 590 de foraje pentru a afla cum arată solul pe cele două tronsoane de la capete, Sibiu-Boiţa şi Piteşti-Curtea de Argeş, care împreună totalizează 48 de kilometri. Reprezentanţii firmei care a făcut cartografierea solului au declarat însă că au fost executate doar 468 de foraje.
Până în iunie, de forajele şi de analiza solului pe care se va aşeza autostrada Sibiu-Piteşti s-a ocupat o firmă din Iaşi, care a renunţat până la urmă să mai participe la acest proiect.
Firma care i-a luat locul spune ca a folosit doar 308 dintre vechile foraje pentru că nu ar fi fost toate făcute bine, potrivit unui raport de audit al companiei.
Studiul de fezabilitate pentru toţi cei 123 de kilometri ai autostrăzii, din care analizele solului sunt doar o parte, va fi gata în vara anului viitor. Luna trecută a fost traseul definitiv al viitoarei autostrăzi, însă au fost probleme şi cu acesta. Consultanţii europeni de la Jaspers au arătat că, în varianta aleasă, picioarele podurilor ar trebui aşezate peste un drum naţional, peste unul judeţean şi în albia unui râu. Compania de Drumuri a spus însă că proiectul poate fi ajustat astfel încât traficul pe cele două şosele care se intersectează cu autostrada să se poată desfăşura în continuare.