Ieri seară, la Centrul Cultural Mioveni, s-a consumat întâlnirea programată între reprezentanții furnizorului de electricitate și clienții locali, având ca temă de discuție principală problema alimentării cu energie electrică a Mioveniului. Am evitat să numesc furnizorul, pentru că își schimbă prea des numele, comparativ cu năravul. Că CEZ Distribuție s-a rebotezat în Distribuție Oltenia, pentru a suna mai puțin “alien” în urechea mult iubitului client, ne intereseasează mai puțin, spre deloc, atâta vreme cât buzunarele ne sunt chiuretate cu precizie chirurgicală de entitatea CEZ Vânzare, care ne uimește cu cele mai complexe facturi din lume (căci diavolul stă în detalii, nu-i așa?), din care reușim să înțelegem doar câți bani ne costă privilegiul de a le fi clienți.
În mare, noi, clienții, am înțeles așa: Electrica Oltenia a fost preluată în 2005 de unii, care au început să ne transmită facturi stufoase și frumos colorate, după care s-au pus pe făcut economie prin eficientizarea activității: mai puțini angajați, schimbarea contoarelor vechi cu unele performante prin intermediul cărora să ne cunoască mai bine, etc. Rețetă clasică și de mare succes în România.
Dar, să revenim la întâlnirea de ieri, mult anticipată și comentată pe facebook de toți cei care sunt nemulțumiți de desele întreruperi ale alimentării cu curent (voi folosi denumirea comună și populară a energiei electrice), în zona Mioveni.
Prima constatare e că participarea promisă pe facebook nu s-a concretizat și în sală. Au venit, totuși, reprezentanți ai Asociațiilor de Proprietari, ai instituțiilor locale și clienți individuali.
Din partea furnizorului au fost prezenți Dan Petcan – șef serviciu strategii dezvoltare active, Adrian Brătulescu – șef centru exploatare medie tensiune și joasă tensiune, Adrian Vlaicu – șef centru operațional medie tensiune și joasă tensiune și Roxana Mărgineanu -specialistul în comunicare al companiei.
Primarul Mioveniului a inițiat această întâlnire, exasperat de reproșurile cetățenilor adresate Primăriei pentru întreruperile de curent, dar și de situațiile în care chiar Primăria rămâne fără curentul necesar pentru a-și desfășura activitatea curentă, așa cum a fost în debutul acestei săptămâni de lucru, când la ora 8 s-a întrerupt alimentarea instituției și a blocurilor din zonă, pentru aproximativ o jumătate de oră.
PR – ul companiei a început într-un mod optimist dezbaterea, decretând de la început că “nimeni nu-i de vină” și că mulțumește publicului pentru că este alături de companie. Specialist în comunicare, nu a uitat să-și ceară scuze pentru întârzierile asistenței la preluarea deranjamentelor în call-center, justificând situația prin numărul mare de apeluri care trebuie gestionate și că nu se poate angaja un asistent pentru fiecare abonat. Just! Oare, asta înseamnă, cumva, că sunt foarte multe probleme?! Oricum, am fost informați că se fac eforturi supraomenești pentru a scurta timpii de așteptare și timpii de rezolvare a întreruperilor cu energie electrică.
Cu suport power point, am mai aflat că se dorește ca în acest an să se investească în stația Mioveni pentru a fi eliminate toate problemele actuale. Meritam și noi asta, după 12 ani de contribuție la cifra de afaceri a companiei… Stația Mioveni este una mare la nivelul județului Argeș, cu o putere de 20 MW/oră și se tinde spre 24 în raport cu dezvoltarea industrială a zonei. Se investește de la nivelul de mare tensiune către cel de joasă tensiune, așa încât investițiile vor fi vizibile mai târziu pentru public. Altfel, se lucrează în parteneriate pentru extinderea rețelei și se fac studii de fezabilitate pentru extinderi viitoare. Se lucrează și în cofinanțare cu dezvoltatori locali.
Primarul Mioveniului și-a exprimat dorința ca mai multe lucrări să fie încredințate operatorilor locali autorizați, așa cum este SEdC Mioveni, care ar putea lucra mult mai eficient și mai motivat pentru interesul comunității locale, mai ales că multe lucrări sunt finanțate din banii comunității. Simplificarea procedurilor pentru toate lucrările pentru obținerea autorizațiilor, a proiectelor și avizelor a fost o altă cerere a primarului, nemulțumit de timpii mari de așteptare pentru acestea.
Ni s-a comunicat că reducerea timpului de realimentare a consumatorilor se face într-un termen reglementat, în măsura în care echipele se pot deplasa dintr-o locație în alta, conform unui standard de performanță și că niciodată nu este atinsă limita maximă a intervalului. Unul dintre reproșurile publicului a fost legat de lipsa unei echipe de intervenție dedicate stației din Mioveni, dacă tot se spune că această stație e una importantă.
Fluctuațiile de tensiune care sunt cauza electrocasnicelor arse a fost un alt subiect de discuție atins de reprezentanții companiei, care ne-au avertizat că trebuie să citim foarte atent condițiile în care clienții sunt îndreptățiți la despăgubiri, de unde vom afla că instalația electrică interioară a locuințelor trebuie să corespundă unor standarde care, practic, ar rezolva aceste neplăceri… Deci, luați-vă gândul de la despăgubiri!
Clienții prezenți au făcut sesizări în legătură cu probleme punctuale ale alimentării cu energie electrică, la care reprezentanții companiei au răspuns, ușor amuzați de lipsa cunoștințelor tehnice ale unora dintre ei.
Și contractul de furnizare a energiei electrice a fost pus în discuție. Clienții s-au declarat nemulțumiți de faptul că totul se reduce la o simplă comunicare printr-un contract sintetizat, despre care pot doar să ia la cunoștință. Reprezentanții companiei au răspuns că așa a reglementat ANRE la nivel național și că astfel consumatorii nu mai sunt puși pe drumuri la sediile companiei.
O altă supărare a clienților a fost legată de sigilarea firidelor din scările blocului, unde sunt instalate contoarele electrice și că acestea sunt schimbate și fără informarea clienților. Sunt multe situații în care siguranța exterioară se arde și consumatorii nu au acces la aceasta, iar intervenția echipelor autorizate durează foarte mult, limita maximă a timpului de intervenție fiind reglementată la 8 ore. Răspunsul a fost că aceste firide au fost sigilate, în principal, pentru a se evita furtul de energie electrică și că, acolo unde instalația interioară este conformă, nu se vor ivi astfel de situații, iar limita maximă de intervenție nu va fi niciodată atinsă la Mioveni.
În concluzie, compania este preocupată să ofere servicii de calitate, însă e normal să existe și avarii pentru că “nimeni nu-i de vină”…