George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român, a declarat în exclusivitate pentru Capital că vizează creşterea frecvenţei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, pentru a mai descuraja din frenezia cu care românii îşi achiziţionează maşini sh.
După eliminarea timbrului de mediu, a crescut exponenţial numărul de autovehicule uzate, pentru care deţinătorii acestora au solicitat eliberarea de către RAR a documentelor necesare înmatriculării în România. Datele RAR arată că prin comparaţie cu media lunară a anului 2016, când la reprezentanţele instituţiei se prezentau 34.000 de vehicule, în luna ianuarie 2017 s-a înregistrat o creştere cu aprox.12% a numărului de vehicule (38.000 unităţi), creştere care s-a accentuat în lunile februarie şi martie, ajungând la aproximativ 58% (54.000) şi, respectiv, la aproximativ 80% (61.000).
Analizând repartiţia vehiculelor care au obţinut cartea de identitate (CIV) în funcţie de anul fabricaţiei şi norma de poluare chimică, rezultă că numărul vehiculelor fabricate până în anul 2000, adică cele care respectă cel mult norma de poluare Euro 2, a avut o creştere importantă de 107%, al celor fabricate între 2001 şi 2005 (Euro 3) a avut o creştere de 57%, al celor fabricate între 2006 şi 2010 (Euro 4) a avut o creştere de 69%, iar în cazul celor fabricate după 2011 (Euro 5 şi Euro 6) creşterea a fost de 15%.
„Registrul Auto Român intenţionează să propună, ca măsură de majorare a siguranţei rutiere, în actualul context al evoluţiei parcului auto naţional, creşterea frecvenţei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent, la un an”, a anunţat în exclusivitate pentru Capital, George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român (RAR).