Noile masuri anuntate de Guvernul proaspat investit au pus pe jar mediul de afaceri. Conducerea Dacia Renault deja a lansat avertismente ca s-ar putea retrage din Romania, ceea ce ar insemna un adevarat dezastru in special pentru judetul Arges, ce ar putea deveni o a doua Vale a Jiului.
Marile nemultumiri ale oficialilor Dacia Renault sunt legate de anuntata majorare a salariului minim pe economie dar, in special, de introducerea impozitului pe cifra de afaceri. In plus, autostrada Pitesti-Sibiu, acest simbol al impotentei politice, este un motiv serios de plecare pentru orice investitor care pierde bani pentru ca nu beneficiaza de o infrastructura decenta. Daca in urmatorii cinci ani autostrada va fi tot pe hartie, conducerea Dacia Renault din Romania da de inteles ca ar putea sa reloce activitatea in Maroc.
,,As spune ca nu este niciun pericol pentru moment. Este evident ca trebuie sa ajungem la o intelegere cu sindicatele in ceea ce priveste cresterea moderata a salariilor si introducerea progresiva a robotizarii.” a declarat Nicolas Maure, citat de Digi24. Salariul mediu de la Mioveni este de peste doua ori mai mare decat la fabrica din Tanger, care deocamdata produce la jumatate fata de uzina de la noi.
In plus, uzina din Maroc, care va fi cea mai mare fabrica auto a grupului Renault, are avantajul amplasarii, pe cand, prin Romania, trailerele care transporta masinile pierd timp din cauza drumurilor proaste.
Industria auto din Romania are peste 600 de companii si 206.000 de angajati. Cu o cifra de afaceri de 22 miliarde de euro, ea asigura 13% din PIB, fiind raspunzatoare de jumatate din exporturile Romaniei. Desi este vitala pentru intreaga tara, infrastructura rutiera a fost ignorata de toate guvernele post-decembriste.
Masinile Dacia, produse in Romania, ajung in peste 100 de tari, insa lipsa unei sosele de mare viteza intre Mioveni si granita intarzie exporturile spre vestul Europei. Seful companiei Renault inca mai gaseste resurse sa glumeasca pe seama intarzierii acestui proiect de infrastructura vital pentru economia Romaniei.
Yves Caracatzanis, director general Dacia Renault:
„In Romania, infrastructura de internet functioneaza mult mai bine decat in alte tari. Asa ca am incredere: daca s-a reusit in domeniul internetului se poate reusi si in domeniul rutier. Infrastructura nu este pentru Dacia sau pentru alte companii, ci pentru romani si Romania”.