1,7K
Școala Profesională în Sistem Dual reprezintă un proiect de țară de mare angajament guvernamental și civic fiind, până în anul 1989, motorul dezvoltării economice și industriale a României, furnizând coerența și predictibilitatea investițiilor asigurate de industrie și susținute strategic de sistemul educațional prin asigurarea de muncitori calificați.
Școala Profesională în Sistem Dual a mai fost numită, pe bună dreptate, școala fără șomeri, motiv pentru care, la Mioveni, Consiliul Local cu sprijinul autorităților județene și al Autorității Naționale pentru Formare Profesională Inițială în Sistem Dual, aflată în subordinea Secretariatului General al Guvernului a înființat un Centru de Excelență dedicat acestui segment de educație.
Formarea profesională iniţială în sistem dual reprezintă o alternativă optimă pentru operatorii economici care au nevoie de forţă de muncă bine calificată în acord cu cerinţele actuale ale posturilor şi a culturii organizaţionale din companii.
Sistemul dual se fundamentează pe conceptul parteneriatului public-privat în care operatorul economic identifică nevoia de formare, resursele umane şi materiale, devenind furnizor de formare profesională inițială în parteneriat cu școala și administrația publică locală, în care elevul este deopotrivă pregătit din punct de vedere al culturii generale de către școală, iar operatorul economic îi dezvoltă abilităţile practice, motivația pentru muncă şi integrarea în cultura organizaţională proprie.
Sistemul dual se fundamentează pe conceptul parteneriatului public-privat în care operatorul economic identifică nevoia de formare, resursele umane şi materiale, devenind furnizor de formare profesională inițială în parteneriat cu școala și administrația publică locală, în care elevul este deopotrivă pregătit din punct de vedere al culturii generale de către școală, iar operatorul economic îi dezvoltă abilităţile practice, motivația pentru muncă şi integrarea în cultura organizaţională proprie.
Astfel, doar prin sistemul de formare în sistem dual, forţa de muncă este pregătită exact pentru solicitările și nevoile angajatorului, iar elevul are la absolvire un loc de muncă asigurat de companie.
AVANTAJE și BENEFICII
ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ LOCALĂ
1. Creşte gradul de incluziune socială a tinerilor din mediile defavorizate sau din mediul rural;
2. Cofinanţarea corespunzătoare şi dezvoltarea infrastructurii de instruire practică asigurate prin investiții ale operatorului economic în parteneriat cu administrația publică locală;
3. Valorificarea resursei umane formată din cei care abandonează şcoala înainte de a obţine o calificare (tineri NEETs sau tineri până în 26 de ani cu șomaj în plată);
4. Reducerea costurilor sociale de susținere a tinerilor la școală prin transfer integrat din partea operatorului economic și a administrației publice locale, care au studii și calificări neadaptate cerințelor actuale ale operatorilor economici;
5. Asigură o dezvoltare economică sustenabilă și predictibilă prin creşterea numărului de muncitori calificaţi ce obțin în urma prestării muncii calificate venituri substanțiale conducând la creșterea nivelului de trai și a calității vieții în comunitățile de unde provin;
1. Creşte gradul de incluziune socială a tinerilor din mediile defavorizate sau din mediul rural;
2. Cofinanţarea corespunzătoare şi dezvoltarea infrastructurii de instruire practică asigurate prin investiții ale operatorului economic în parteneriat cu administrația publică locală;
3. Valorificarea resursei umane formată din cei care abandonează şcoala înainte de a obţine o calificare (tineri NEETs sau tineri până în 26 de ani cu șomaj în plată);
4. Reducerea costurilor sociale de susținere a tinerilor la școală prin transfer integrat din partea operatorului economic și a administrației publice locale, care au studii și calificări neadaptate cerințelor actuale ale operatorilor economici;
5. Asigură o dezvoltare economică sustenabilă și predictibilă prin creşterea numărului de muncitori calificaţi ce obțin în urma prestării muncii calificate venituri substanțiale conducând la creșterea nivelului de trai și a calității vieții în comunitățile de unde provin;
AVANTAJE PENTRU COMPANII
1. Selectează elevii cu care semnează contract individual de pregătire practică și îi pregătește în conformitate cu cerințele actuale ale companiei;
2. Operatorul economic se implică în alegerea conținutului curriculumului (curriculum tehnic și curriculum la decizia locală), colaborează cu școala pentru stabilirea tutorilor de practică și se implică în pregătirea activă și la zi a profesorilor;
3. Operatorul economic participă activ la formarea tinerilor (atât din punct de vedere al abilităților și cunoștințelor tehnice cât și din punct de vedere al culturii organizaționale proprii);
4. Elevii aflați în stagiul de practică pot fi angrenați în activitatea curentă a operatorului economic fără a intra sub incidența Codului Muncii (fără a fi nevoit operatorul economic de a le întocmi contract individual de muncă cu cel puțin minimum pe economie);
5. Primesc facilităţi fiscale (acordate prin normele metodologice ale Codului Fiscal) pentru bursa profesională suplimentară, cazare, masă și transport dar și pentru investițiile realizate în atelierele școlii, acordate de statul român (deductibilitate 100%) prin acordul de parteneriat semnat cu școala și administrația publică locală;
6. Se reduce gradul de mobilitate a resursei umane din cadrul operatorului economic și se facilitează retenția și integrarea noilor angajați fără costuri suplimentare;
7. Se reduc costurile cu selecția și recrutarea forței de muncă deoarece aceasta este deja integrată în cadrul companiei.
8. Se elimină timpul de adaptare a viitorului angajat la locul de muncă, și se mărește productivitatea în prima perioada de angajare;
9. Școala profesională în sistem dual contribuie la consolidarea, dezvoltarea și sustenabilitatea mediului de afaceri local și regional.
2. Operatorul economic se implică în alegerea conținutului curriculumului (curriculum tehnic și curriculum la decizia locală), colaborează cu școala pentru stabilirea tutorilor de practică și se implică în pregătirea activă și la zi a profesorilor;
3. Operatorul economic participă activ la formarea tinerilor (atât din punct de vedere al abilităților și cunoștințelor tehnice cât și din punct de vedere al culturii organizaționale proprii);
4. Elevii aflați în stagiul de practică pot fi angrenați în activitatea curentă a operatorului economic fără a intra sub incidența Codului Muncii (fără a fi nevoit operatorul economic de a le întocmi contract individual de muncă cu cel puțin minimum pe economie);
5. Primesc facilităţi fiscale (acordate prin normele metodologice ale Codului Fiscal) pentru bursa profesională suplimentară, cazare, masă și transport dar și pentru investițiile realizate în atelierele școlii, acordate de statul român (deductibilitate 100%) prin acordul de parteneriat semnat cu școala și administrația publică locală;
6. Se reduce gradul de mobilitate a resursei umane din cadrul operatorului economic și se facilitează retenția și integrarea noilor angajați fără costuri suplimentare;
7. Se reduc costurile cu selecția și recrutarea forței de muncă deoarece aceasta este deja integrată în cadrul companiei.
8. Se elimină timpul de adaptare a viitorului angajat la locul de muncă, și se mărește productivitatea în prima perioada de angajare;
9. Școala profesională în sistem dual contribuie la consolidarea, dezvoltarea și sustenabilitatea mediului de afaceri local și regional.
AVANTAJE PENTRU ELEVI
1. Se adresează oricărui absolvent de gimnaziu cu vârsta până în 26 de ani;
2. Elevul alege calificarea şi operatorul economic unde va învăța o meserie căutată, cerută şi bine plătită;
3. Îşi poate continua studiile la liceu (seral) iar după promovarea bacalaureatului iși poate continua studiile prin şcoala postliceală sau învățământ superior;
4. Semnează un contract individual de pregătire practică cu operatorul economic și școală, contract care se transformă în contract individual de muncă după absolvirea şcolii profesionale;
5. Primesc bursă profesională de stat lunară de 200 lei şi bursă suplimentară, cazare, masă şi transport, oferite de operatorul economic prin contractul individual de pregătire practică.
2. Elevul alege calificarea şi operatorul economic unde va învăța o meserie căutată, cerută şi bine plătită;
3. Îşi poate continua studiile la liceu (seral) iar după promovarea bacalaureatului iși poate continua studiile prin şcoala postliceală sau învățământ superior;
4. Semnează un contract individual de pregătire practică cu operatorul economic și școală, contract care se transformă în contract individual de muncă după absolvirea şcolii profesionale;
5. Primesc bursă profesională de stat lunară de 200 lei şi bursă suplimentară, cazare, masă şi transport, oferite de operatorul economic prin contractul individual de pregătire practică.
Relații suplimentare la numărul de telefon 0729.821.351.