Se spune că actorii sunt sensibili. În egală măsură, sunt și puternici. Luminița Borta, spre exemplu, a luat această perioadă exact așa cum este pentru că… ,,eu am învățat să accept, să trec ușor peste ceea ce pare a fi traumatizant”. După ce a plecat de la Teatrul Davila, Luminița Borta și-a dezvoltat propriul proiect teatral care începuse să atragă tot mai mulți piteșteni până… a venit neașteptatul! Chiar și în condiții de pandemie se lucrează. Nu pe scenă, ci de acasă, drept pentru care tot timpul acesta a fost nu pierdut, ci reconsiderat și câștigat deopotrivă.
,,Este greu pentru artiștii total independenți, cei care se mențin numai din colaborări”
,,Ca orice om, simt că managementul timpului e o noțiune abstractă; prin urmare, lucrez haotic, mă risipesc în mărunțișuri și simt că am nevoie de o zi de 27 de ore. Perioada asta a reprezentat (reprezintă) un timp câștigat, un restart, o reconsiderare a valorilor reale care mă înconjoară. Frustrarea nu a intervenit (încă). Club22Teatru Independent Pitești cu Școala de Teatru Atelier 22 este in atenția spectatorilor noștri, a prietenilor noștri, tinem legătura, avem mici proiecte on line, așteptând momentul redeschiderii activităților.” ne-a declarat Luminița Borta.
Din punct de vedere financiar, perioada aceasta a fost o pandemie în sine în special pentru artiștii independenți. Dar, spune actrița, actorul nu a avut buzunarele pline nici măcar în vremuri de normalitate.
,,Eu am plecat de la Teatrul „ Al. DAVILA „ și nu știu care este situația în domeniul bugetar, dar bănuiesc că salariile sunt plătite. Este greu pentru artiștii total independenți, cei care se mențin numai din colaborări, iar aici situațiile sunt diferite, de la caz la caz. Cert este că arta nu umple buzunarele nici în timpuri normale, cu atât mai puțin acum. Dreptul la muncă în domeniul teatral este interzis, prin urmare nu încasezi, însă îndeplinești alte activități, care pot să te țină pe linia de plutire.” ne-a mai declarat Luminița Borta.
Tocmai pentru că orizontul de timp este incert, actrița spune că ,,e necesar să ții legătura cu publicul, să ai sentimentul că ești în controlul situației, să simți că mai e puțin și revii cu forțe proaspete, cu spectacole noi, cu energii redescoperite. Cred că acest lucru se va produce în câteva luni. Important este să fie sigură reîntâlnirea. Nimănui nu i-ar face plăcere să lucreze în condiții incerte. Și nici publicul nu va da năvală în condițiile în care nu ar avea siguranța că prezența în sală de spectacol e sigură.”