Facerea autostrăzii Pitești-Sibiu are toate șansele să devină o saga, doar că e posibil să nu mai apucăm noi să vedem și ecranizarea. Iată care este la acest moment, 6 iulie, anul de grație 2020, stadiul lucrărilor! Și ne mai auzim și peste un an, pe vremea asta!
Lotul 1 – Sibiu – Boița – 13,17 km
Lotul 1 are aproximativ 13 km, de la Sibiu la Boița. La acesta au și început lucrările efective în teren, în primăvară, dar s-a avansat destul de timid: vreo 10%. Vinovatul de serviciu este vremea și nimeni nu are ce spune pentru că… a plouat susținut în ultimele luni.
Secțiunile 2 și 3 – cele mai grele, pe Valea Oltului
Loturile 2 și 3 – 70 km – cele mai dificile
Loturile 2 și 3 ale autostrăzii Pitești-Sibiu – 70 de km – au dat și cele mai multe bătăi de cap pentru că sunt sectoare montane, pentru că ursul are nevoie de tunele ca să traverseze pădurea, pentru că… incompetența autorităților ș.a.m.d. Cele două secțiuni au prevăzute, deocamdată pe hârtie, opt tuneluri și numeroase viaducte și poduri pe Valea Oltului. În privința lotului 2, încă se analizează informațiile de ordin geotehnic, iar autoritățile speră că până la finele anului va fi și o licitație. Când autoritățile speră, e clar că noi mai avem de sperat și după. Cât despre lotul 3, acesta se află într-o stare avansată. Dar numai în privința documentației, a hârțoagelor! Licitația este preconizată prin luna august, dar tot așa, cu un… ,,sperăm" în față.
Lotul 4 – Curtea de Argeș – Tigveni – 9,86 km
Pe Lotul 4, unde va exista și un tunel de circa 1,35 km prin dealul Momaia, licitația lansată încă de anul trecut este în faza finală a evaluării, autoritățile solicitând niște clarificări ofertanților, acolo unde era necesar. Cam o săptămână sau două ar mai dura deliberările. La 2 miliarde de lei este estimată valoarea acestui lot.
Lotul 5 – Pitești – Curtea de Argeș – 30,35 km
Acest lot are 30,35 km. Începe de unde se termină actuala A1 la Pitești (Bascov) și ajunge până la Curtea de Argeș. Constructorul Astaldi a fost contractat în urmă cu o lună pe circa 356 milioane de euro, iar prima etapă este proiectarea. Constructorul a anunțat în ședințele bi-lunare cu CNAIR că va elabora o parte din proiect mai repede pe anumite zone, precum cea din apropiere de Bascov, pentru a putea începe șantierul încă din toamnă. Asta e vestea bună. Vestea proastă este că, pentru ca acest lucru să fie posibil, CNAIR trebuie să rezolve partea de exproprieri. Și toată lumea știe cât de eficientă este această CNAIR!