Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a dat publicității noutăți despre mult așteptata autostradă Sibiu – Pitești. O bucată de 10 km, Curtea de Argeș – Tigveni, și-a aflat creatorul, firma austriacă ce lucrează, se pare că foarte bine și repede, sectorul 1, Sibiu – Boița.
Aflăm de la ministrul Drulă că este o secțiune dificil de realizat, cu un tunel, poduri și pasaje, așa cum au făcut alțe țări, cu multe zeci de ani în urmă, fără să se plângă că ar fi dificil. Ministrul invocă și destinul, pentru a nu mai avea parte de contestații la licitații, deși cine oare ar mai vrea să construiască ceva atât de dificil (sic).
Postarea Ministrului Drulă
Avansăm pe A1 Sibiu-Pitești! A fost anunțat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe lotul 4 (Curtea de Argeș – Tigveni).
Este o secțiune dificilă cu o lungime de aproximativ 10 km, dintre care un tunel de 1,3 km, un nod rutier la Tigveni, 9 poduri și 3 pasaje.
Constructorul desemnat este aceeași firmă austriacă de pe lotul 1, Sibiu-Boița, unde lucrările merg bine și sunt în termen, cu intenție de finalizare la sfârșitul lui 2022.
Îmi doresc să avem utilaje în teren cât de curând pe lotul 4 și să nu mai existe contestații pentru această licitație, și așa întârziată din această cauză.
Iată și situația pe restul secțiunilor:
Lot 2 – ofertele în cadrul licitației au fost depuse, iar la CNAIR se lucrează la evaluarea acestora. Această secțiune este cea mai dificilă a acestei autostrăzi, în Valea Oltului – are 31 de km și cuprinde 7 tuneluri + 27 de viaducte.
Lot 3 – tot o secțiune în relief dificil, și acest lot este în licitație, iar zilele acestea se va anunța lista scurtă a ofertelor rămase în cursă.
Pe lotul 5 Curtea de Argeș-Pitești, este în curs de finalizare proiectarea și urmează să emitem autorizație de construire în curând.