Constructorul lotului doi al primului Drum Expres din România, Craiova – Piteşti, a început turnarea primului strat de asfalt pe tronsonul dintre Slatina şi Balş, în judeţul Olt, segment cu o lungime de 40 de kilometri, care ar trebui deschis până la sfârşitul acestui an. Cobform CNAIR , a fost, de asemenea, turnată prima placă de suprabetonare la podul din cadrul nodului rutier de la Slatina.
Peste 1400 de oameni și mai mult de 700 de utilaje au fost mobilizate pe șantier pe tronsoanele 2 și 3.
Principalele diferenţe între drumul expres și o autostradă clasică sunt lăţimea mai mică cu 25 cm a benzii de circulație, viteza maximă (120 km/h) şi lipsa benzii de urgenţă (acostament de 2 metri), potrivit normativului CNAIR.
Acest drum expres a fost supranumit „Autostrada Ford“, deoarece vreme de 10 ani producătorul american de autovehicule a cerut cu insistenţă realizarea acestui obiectiv de infrastructură rutieră și se pare că îl va obține înaintea Daciei care mai are de așteptat până când celebra autostradă Pitești-Sibiu va fi gata.
Antreprenorul acestui lot, UMB, a ajuns la un stadiu fizic de execuţie de aproximativ 70% şi asfaltează la kilometrul 35 (tronsonul Robăneşti – Balş – Valea Mare în judeţul Olt, de la km 17 la km 57), conform economedia.ro.
Deschiderea circulaţiei pe acest lot al drumului expres ar scuti șoferii de cozile uriaşe care se formau mai ales în Balș și uneori în Slatina, ambele orașe fără drum de centură. Acest segment al drumului expres cuprinde şi un nou pod peste Olt, fapt ce va permite intrarea în reparaţii capitale a podului de la Slatina de pe DN 65, unul dintre cele mai vechi poduri din România şi cu mari probleme la structura de rezistenţă.
Contractul pentru lotul 2 a fost semnat în 2018 şi are o valoare de 792 milioane lei, fonduri europene.
Constructorul român UMB lucrează şi pe lotul 3, între Valea Mare şi Coloneşti (tot judeţul Olt, 32 km), porțiune unde a câștigat licitația și are termen de finalizare 2 ani, pe lotul 4 Coloneşti – Piteşti (32 km), însă aici contractul nu poate fi semnat, pentru că s-au depus obișnuitele contestații.
Pe primul lot Craiova – Robăneşti lucrează un antreprenor din Italia, iar progresul este redus, de aproximativ 20% pentru că Ministerul Transporturilor a eliberat cu mare întârziere Autorizaţiile de Construire.