Digitalizarea este soluția viitorului, știm cu toții asta și, chiar dacă tindem să dăm vina pe restricțiile sociale din ultimul timp, construirea unei afaceri online începuse încă înainte de 2020 să devină o opțiune pentru mulți antreprenori.
De ce? Pentru că, în primul rând, oamenii au început să-și managerieze altfel timpul. De ce să piardă două-trei ore în trafic, dacă își pot cumpăra ce au nevoie de acasă, cu un simplu click?
Dar, într-adevăr, ultimul an a însemnat creșteri semnificative atât la nivelul cifrelor de vânzări în online, cât și al numărului de magazine virtuale deschise în această perioadă.
La ce costuri să te aștepți dacă vrei să-ți deschizi un magazin online
Atunci când îți deschizi o afacere clasică, adică un magazin de tip retail cu un sediu fizic, ai anumite cheltuieli legate de construirea sau de închirierea spațiului. Pe același principiu funcționează și comerțul online, unde locul magazinului cu vitrine mari este luat de un website.
Așadar, dacă nu ai abilitățile necesare de a face asta pe cont propriu, nu-i nicio problemă. Nu putem fi specialiști în toate. Poți apela cu încredere la o agenție de marketing și web design, ori la un freelancer profesionist, care îți va crea site-ul după nevoile tale.
Ce înseamnă costurile pentru un website
Costurile realizării unui website pentru un magazin online variază foarte mult, atât de la o agenție la alta, cât și în funcție de platforma aleasă sau de pachetul de servicii pe care îl ceri, precum: design-ul propriu-zis, funcționalitatea, optimizarea SEO, integrarea unor sisteme terțe sau asistență ș.a.m.d. Din acest punct de vedere, prețurile pot varia de la 500-600 euro, până la câteva mii de euro.
Platforma de e-commerce folosită
Pentru un magazin online al cărui scop principal este să vândă, website-ul tău trebuie construit pe o platformă de tip e-commerce, care să-ți ofere toate funcţionalităţile necesare pentru dezvoltarea afacerii, dar care să poate fi și adaptată la diferite schimbări ce pot apărea în viitor, în caz că te extinzi. Practic, aceasta îți permite să-ți prezinți produsele (în forma în care o alegi tu) și îi permite cumpărătorului să aleagă, sorteze sau să opteze pentru anumite preferințe precum sortimentul, modelul, culoarea, mărimea, etc. Totodată, aceasta îți permite să faci ceea ce e, de fapt, cel mai important. Adică să închei tranzacții și să încasezi banii.
Cum funcționează sistemul de plată pentru o platformă e-commerce
Pentru unele platforme, taxa se achită lunar sau sub forma de abonament anual pentru folosirea efectivă a software-ului ce va permite dezvoltarea magazinului.
La aceasta taxă se mai adaugă și costurile de hosting, adică de găzduire a site-ului pe un server. Costurile pentru acest serviciu pot varia de la 1-5 euro, la câteva zeci de euro pe lună.
De exemplu, platforma Magento este gratuită, ceea ce înseamnă că și construirea website-ului va fi mai ieftină, iar costurile de hosting pot fi destul de mici. Una dintre companiile ce oferă servicii de găzduire magento este thc.ro, care oferă suport tehnic 24/7, abonamentele variind în funcție de beneficiile incluse.
Așadar, la fel ca și în cazul unui magazin fizic, cel mai important este să le oferi clienților tăi servicii de calitate și un loc în care ei să se simtă bineveniți. Nimănui nu i-ar plăcea să cumpere dintr-un magazin dezorganizat și unde se stă la coadă cu orele.Toți banii investiți sunt pentru imaginea afacerii tale, iar asta se va reflecta în încasări.
Sursa foto: Shutterstock.com