Începând cu 15 mai, podul de la Căteasca va fi închis traficului. Anunțul a fost făcut de către președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă. Potrivit acestuia, podul este un pericol pentru circulație, putând să se prăbușească oricând.
,,În cursul anului 2021 s-a efectuat o expertiză tehnică. Experții au concluzionat că podul se află într-o stare critică, fiind impropriu circulației pe drumurile publice și au recomandat efectuarea unor lucrări urgente de stabilizare, care vor asigura o stabilitate a podului pe o durată de maximu 5-7 ani. Pentru o soluție definitivă este nevoie de regularizarea cursului râului Argeș. Regia de Drumuri a demarat procedurile privind interzicerea totală a circulației pe pod. S-a solicitat și s-a obținut avizul Inspectoratului de Poliție Argeș pentru ca interdicția să intre în vigoare începând cu data de 15.05.2022.” a anunțat președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă.
În același timp, conducerea Consiliului Județean a solicitat constructorilor care au realizat podul să-l readucă la o stare care să permită reluarea circulației în siguranță, întrucât podul se afla în garanție. Aceștia au refuzat, motiv pentru care instituția a demarat un proces în instanță.
- ,,În cadrul procedurii de achiziție publică de lucrări având ca obiect realizarea obiectivului pod peste râul Argeș pe DJ 703 B Morărești-Vedea-Căteasca s-a încheiat contractul din 1.06.2009 între Consiliul Județean Argeș și Asocierea formată din S.C. ZEUS, S.C. Metabet S.A., S.C. SCAT S.R.L.. În cursul procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică de lucrări, asocierea a oferit o garanșie de 50 de ani, care a constituit un factor de evaluare a ofertelor în stabilirea ofertei câștigătoare. (…) Valoarea podului a fost de 21 milioane lei. Ulterior preluării obiectivului de către Consiliul Județean Argeș, starea tehnică a acestuia s-a degradat, în special structura de rezistență. (…)
- În vederea valorizării clauzelor ce decurg din garanția lucrării, conform clauzelor contractuale ce au făcut obiectul contractului, CJ Argeș a notificat Asocierea formată din S.C. ZEUS, S.C. Metabet S.A., S.C. SCAT S.R.L. cu privire la necesitatea readucerii lucrării la starea de siguranță în trafic, solicitându-i realizarea lucrilor constatate a fi necesare prin raportul de expertiză tehnică. Urmare a acestor notificări, SC Zeus S.A a refuzat realizarea lucrărilor notificate. În acest context s-a apreciat a fi necesară promovarea unei acțiuni în instanță.
- Lucrările pentru readucere a podului la starea de siguranță a fost evaluată la aproximativ 43 milioane.” mai informează președintele CJ Argeș.
În acest context, este clar că închiderea podului de la Căteasca va fi una de durată. Iată câteva dintre soluțiile alternative de trafic propuse de către administrația județeană:
- DN 7 Găești-Topoloveni-Pitești
- A1 – Pitești Est
- A1 km 94
- DJ 702 G, cu varianta spre Pitești-Căteasca-Cătanele, A1 km 106 și varianta spre Găești
- DJ 702 G Căteasca-Rătești-Tigveni-Pătroaia Deal-Potlogeni-Ionești-DN61-Găești
1 comentariu
Pentru conformitate, dati o cautare pe google folosind cuvintele cheie ” Zeus – DNA – Cateasca” si veti gasi zeci de articole elocvente despre maretele realizari si cumetrii ale Consiliului Judetean pesedist. Ce se intampla, dom’ Smantana, s-a ajuns la momentul in care se schimba firmele de casa ale CJ-ului si ale PSD-ului? Daca da, nu ni le spuneti si noua?