Infrastructura rutieră din România s-ar putea „îmbogăți” în 2023 cu peste 120 de kilometri de autostradă și drum expres. Ar fi un record de inaugurări dacă s-ar ține cont de câteva lucruri importante. Totul stă însă în interesul autorităților și mobilizarea constructorilor.
Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructură, a explicat, într-un interviu pentru Ziare.com, ce var putea fi gata anul viitor, ce probleme sunt încă nerezolvate pe unele tronsoane și cum s-ar putea rezolva acestea. Specialistul nu a ocolit nici proiectele legate de Argeș, adică Autostrada Sibiu-Pitești și Drumul Expres Craiova-Pitești.
Sibiu-Pitești are viață (de șantier) lungă
Pe Autostrada A1 nu va fi de inaugurat anul viitor vreun tronson, aceasta pentru că încă se speră ca anul acesta să se termine o prima secțiune între Sibiu și Boița.
„Pe A1 nu avem ce deschide anul viitor. Eu sper să nu fie o surpriză cu secțiunea dintre Sibiu-Boița, cei mai ușori kilometri ( 13,17 km) din Sibiu-Pitești și să ratăm deschiderea anul acesta. Dacă o ratăm, o să rămână pentru anul viitor, evident. Nu ar trebui să avem surprize neplăcute și să circulăm în decembrie anul acesta. Secțiunea 5 pe Sibiu – Pitești (30 km) nici vorbă să fie deschis ceva nici măcar parțial, probabil că nici măcar în 2024 nu se va deschide. Sunt șanse bune să pună oamenii piciorul pe Marte și noi să nu punem volanul între Sibiu și Pitești pe autostradă”, a spus expertul în infrastructură.
Nici Craiova-Pitești nu se simte prea bine
Anul acesta s-au deschis 40 kilometri de drum expres din Craiova-Pitești, vorbim despre Tronsonul 2. Au mai rămas trei tronsoane: 1,3 și 4.
„Pe tronsonul 1 ( 17,7 km), între Craiova și Balș, termenul contractual este anul acesta. Constructorul îl va depăși cu brio. Nu mai are niciun fel de șanse să termine în 2022. Au șanse să termine anul viitor dar dacă nu se mobilizează au șanse să se rezilieze contractul în loc să inaugureze. Antreprenorul ar fi primit un credit de la o bancă prin care să-și finanțeze pe termen scurt lucrările. De la Slatina, înspre Pitești, pe tronsoanele 3 și 4, se lucrează foarte bine. UMB poate da în circulație tronsonul 3 Slatina – Colonești, anul viitor. Din păcate și aici este o discuție, în sensul că la Colonești nu este nod. Nodul este la Negreni, cam pe la jumătatea lotului, iar atunci va fi gata tot tronsonul dar se va circula până la Negreni (16 km). Acesta este scenariul realist optimist dar perfect fezabil. Următorul lot de la Colonești la Albota (până în 20 km) ar putea fi gata anul viitor, însă e greu de crezut pentru că sunt probleme birocratice. O să vedem ce se mai poate întâmpla în următoarele luni. Deci dacă totul ar merge perfect am avea Slatina – Albota 46 km de drum expres anul viitor”, a mai spus Ionuț Ciurea.