Dezvoltarea modelului Dacia Duster 3 este în plină desfășurare și lansarea modelului va aduce dispariția motoarelor Diesel la Dacia. Modelul se va baza în schimb pe tehnologia E-Tech Hybrid a Renault.
Pentru motorină, combustibil preferat până de curând, inversarea tendintelor a fost una extrem de violentă, dar puțin producători auto l-au exclus total. În cazul Dacia, s-a renunțat la Diesel când vorbim de modelele Sandero și Jogger, dar nu și atunci când ne referim la actualul Duster unde este încă prezent propulsorul 1.5 Blue dCi. Totuși, pentru a treia generație a SUV-ului său, programată să apară 2024, producătorul român nu a prevăzut niciun motor Diesel. Acest lucru va face posibilă finalizarea unui proces de eliminare treptată a motorinei, care a început odată cu lansarea lui Sandero 3 și a continuat pe break-ul Jogger, ambele funcționând doar pe benzină sau GPL.
Conform largus.fr, Dacia va trece la pasul următor prin adoptarea tehnologiei hibrid. În primă fază, din februarie 2023, marca va comercializa Jogger 1.6 E-Tech Hybrid. Acesta va prelua, într-o formă ușor simplificată, tehnologia folosită la Renault Clio, Captur sau Arkana. Este vorba de un motor pe benzină de 1.6 litri cu patru cilindri care va fi astfel asociat cu un motor electric și o cutie automată oarecum specială. În total mașinile vor dispune de aproximativ 140 CP și vor avea un consum foarte avantajos, mai ales în oraș. Conform unor surse, cu energia din bateria de 9.8 kWh, modelul ar putea parcurge până la 50 km în ciclul WLTP.
Mai trebuie spus că, prin tehnologia hibrid, Dacia Duster va putea trece trece la tracțiune 4×4 cu motor electric pe puntea spate, care va înlocui în acest fel sistemul clasic, bazat pe cutie de transfer. Pe lângă costurile reduse, un alt beneficiu al acestei soluții va fi posibilitatea de a dota modelul cu o cutie automată, o solicitare venită pe scară largă din partea clienților Duster.