Un restaurant atent la detalii este un loc unde dorești să te întorci, unde vrei să își faci amintiri. Dar ce înseamnă asta cu adevărat? Un restaurant atent la detalii? Să se refere oare la modul în care ești întâmpinat când le treci pragul? La felul cum interacționează ospătarii? La cum este servită mâncarea sau băutura? Dacă locul este curat, aerisit? Toate acestea sunt cu siguranță aspecte ce nu trebuiesc neglijate dacă îți dorești clienți care să revină. Însă dacă vrei soluții originale care să te ajute să îți păstrezi clienții actuali, dar să îți aducă și noi potențiali, te invit să consulți topul de mai jos.
- CĂI CARE ÎȚI PĂSTREAZĂ CLIENȚII ȘI ÎȚI SPORESC AFACEREA.
- Asigură-te că brandul restaurantului tău oferă o expriență.
În funcție de cum aceasta este percepută de către client, într-un mod pozitiv sau negativ, așa o să fie și brandul restaurantului tău. O impresie pozitivă o să genereze o recomandare ceea ce înseamnă clienți loiali. Prin intermediul brandului tău te diferențiezi. Lasă-l să comunice pentru tine prin ajutorul celor care ,,dau de veste”.
- Cunoaște-ți publicul.
Clienții se împart în mai multe categorii. Nvoile clientului care vine la ora 8:00 vor fi cu siguranță diferite de cele ale clientului de la ora 20:00. Comunică cu aceste tipologii de clienți, oferă-le încelegere și astfel te vei bucura de loialitatea lor nu doar seara, la prânz sau în weekenduri.
- Găsește acel ceva care o să te diferențieze.
Fie că este vorba despre un preparat special, despre modul de servire inedit sau despre faptul că le oferi clienților posibilitatea de a-și lăsa impresiile prinse pe un panou de plută pus pe peretele de la intrare, fă ceva care să fie doar al tău, un fel de semnătură de unicitate.
- Decorul și ambianța cântăresc aproape cât preparatele.
Astfel te poți gândi la un decor special în funcție de stilul pe car îl abordezi în restaurantul tău. Pentru ceva de tipul „Colțului intim”, un spațiu ideal pentru o primă întălnire, ai putea să de gândești la un aranjament compus din mese de două locuri, dispuse fața în fata, poate în apropiera unui un geam, într-un colț sau la perete. Ai grijă ca pe lângă tacâmurile elegante, vesela cu iz romantic și servețelele cu imprimeu estetic să nu îți lipsească o protecție elegantă de masă, cu dublă utilitate, cum ar fi acest suport de farfurie semirotund de la UNIKA, ce completează decorul, asigurând o primă întălnire de succes. Pentru că este realizat din piele ecologică dublă față, în culori diferite pe cele două fețe (roz/gri, verde/bej, gri deshis/gri inchis), impermeabil, are proprietăți antialunecare și formă modernă, de semirotund, este flexibil, ușor de depozitat, anti-pete și rezistent la uzură, îl face piesa de decor cu utilitate maximă de care restaurantul tău are nevoie indiferent de stilul pe care îl abordează.
- Oferă opțiuni pentru achitarea notei de plată.
De multe ori se întâmplă ca lipsa opțiunilor de plată să îți ruineze o seară până la acel moment perfectă. Pentru că atunci când ieși în oraș ești mai concentrat pe a te simții bine decât pe a întreba dacă în rspectivul loc se poate plăti cash, card sau în ambele feluri, nu puține au fost dățile când clienții au trebui să facă chetă cu prietenii de la masă sau să meargă în căutarea unui bancomat stingher mult după lăsarea serii. În acest caz, pentru a evita orice inconvenient, asigură-te că pe lângă plata cash, accepți și plata cu cardul, dar și cea cu tichete sau card de masă. Și dacă totuși, din motive ce nu țin de tine, poți încasa nota doar cash, adu-o măcar într-un notă de plată drăguță din piele cologică impermeabilă, care să mai stingă din supărarea clintului care trebuie să meargă prin ploaie până la ATM-ul de la colț. În acest sens poți consulta câteva modele marca UNIKA, ce vin într-o varietate de modele și culori, special concepute pentru a se asorta fiecărui tip de restaurant, implicit fiecărui tip de client „obligat” să plătească cash.
- Fă-ți clienții să se simtă speciali oferindu-le servicii speciale.
Nu trebuie să fie nimic complicat ori în sfera VIP, cu extravaganța unor dansatoare exotice ieșind dintr-un tort cu trei etaje și cântând „La mulți ani!” în trei limbi străine, dintre care una moartă, dar poți oferi un meniu pentru copii sau unul pentru vegetarieni. Poți avea un loc de joacă sau să permiți accesul cu animale de companie.
- Pune numele restaurantului tău pe orice se poate personaliza.
Memoria vizuală este poate cea mai accesată de către creierul uman, de ce să nu profiți de asta. O idee bună ar fi să personalizezi evidentul și aici mă refer la meniuri. Sigur, ai putea să mergi după modelul clasic, cu numele restaurantului suprapus peste o poză cu acesta, dar de ce să nu epatezi printr-o mapă de meniu personalizată cu stil? În cadrul serviciului „Proiecte speciale horeca”, cei de la UNIKA, îți oferă tot ce ți-ai putea dori pentru un meniu pe care să îl expui în restaurantul tău ani buni.
- Pune feedback-ul pe un piedestal.
Fie că este o critică pozitivă sau una de natură negativă, este de neprețuit. Încurajează-ți clienții să le spună ospătarilor dacă le-a plăcut mâncarea și servirea – o pot face verbal, online, pe tablete care să le fie înmânate la finalul mesei sau pe bilețele, rămâne la latitudinea ta cum preferi să colectezi feedback-ul. Important este să le arăți clienților că părerea lor este importantă și să nu te superi atunci când primești critici, dimpotrivă, să ții cont de ele.
Sper că acest top să-ți vină în ajutor pentru oricare direcție în care ți-ai dori ca afacerea ta să o ia și nu uita că poți găsi mereu inspirație în jurul tău, dar și pe UNIKA, ori pe alte siteuri care crezi că îți reprezintă viziunea.