Se spune că e destul de ușor să aduci o mână de oameni cu interese și talente similare în același loc. Însă, adevărata provocare este să setezi obiective generale și să creezi o atmosferă plăcută la birou ori în spațiul în care se desfășoară activitatea. Cu toții preferăm, mai devreme sau mai târziu, să primim o mână de ajutor și tot noi toți apreciem rapiditatea cu care se ajunge la rezultate extraordinare prin intermediul schimbului de idei.
Dacă te-ai înscris deja la un curs management, poți fi convins că urmează să afli cum aduce munca în echipă plus valoare oricărui proiect de business. Sigur că e de apreciat că poți lucra pe cont propriu, dar există situații în care ești presat de timp, poate ideile tale nu sunt suficient de compatibile cu obiectivele propuse sau poate, pur și simplu, task-ul general trebuie împărțit în sarcini mai mici. În astfel de situații, e bine să știi că poți conta pe ajutorul colegilor. Munca în echipă poate dezvolta armonios orice business cu planuri mărețe.
Avantajele lucrului în echipă
Despre lucrul în echipă se pot spune multe, dar specialiștii preferă să lase avantajele să vorbească de la sine. Iată de ce munca alături de colegi este esențială în dezvoltarea afacerii:
Creează conexiuni
Atunci când lucrează împreună, angajații ajung să formeze legături de prietenie, de respect și, mai ales, de încredere. Așa sunt oamenii. În cele din urmă, ajung să se apropie de persoanele cu care petrec mare parte din timp. E un pas important pentru echipă. De ce? Pentru că angajații încep să se cunoască, să se susțină și să se motiveze. Așa crește și angajamentul față de locul de muncă.
Eficiență sporită
Diviziunea muncii înseamnă eficiență pe toate planurile. Echipele sudate își pot împărți sarcinile solicitante în task-uri mai mici, cu mențiunea că fiecare membru se va ocupa de ceea ce știe cel mai bine. Astfel, pentru fiecare proiect solicitant se va aplica un mod de lucru eficient. Ce înseamnă asta pentru companie? Costuri reduse, productivitate și profitabilitate.
Învățare continuă
Există și momente în care timpul nu reprezintă neapărat o presiune, ceea ce înseamnă că membrii echipei își pot dezvolta abilitățile. E mult mai ușor să înveți lucruri noi de la un coleg pasionat, un coleg care îți oferă tot suportul necesar pentru a te dezvolta. Munca în echipă pune accent pe facilitarea schimbului de idei.
Monitorizare și reglare
Punem pe lista cu avantaje și responsabilitatea membrilor echipei de a sesiza randamentul scăzut al unui membru. Ce se întâmplă în acest caz și de ce este monitorizarea un avantaj? Pentru că, de cele mai multe ori, colegii au puterea de a te responsabiliza și de a te întoarce în focus.
Stimularea creativității
Schimbul de idei și perspectivele diferite stimulează creativitatea. Probabilitatea de a găsi o soluție inovatoare este mult mai mare în cadrul echipei, spre deosebire de cei care lucrează pe cont propriu.
Sfaturi utile pentru îmbunătățirea lucrului în echipă
Îmbunătățirea lucrului în echipă necesită efort constant atât din partea membrilor, cât și din partea liderului. Iată câteva sfaturi utile:
- Stabilește obiective specifice, măsurabile, accesibile, relevante și încadrate în timp;
- Oferă și solicită feedback continuu;
- Pune în valoare punctele forte ale fiecărui membru;
- Încurajează schimbul de idei;
- Încurajează pauzele scurte pentru a facilita conversațiile lejere;
- Dezvoltă activități în afara programului;
- Acordă atenție discuțiilor conflictuale.
Așadar, orice echipă bine sudată poate obține rezultate favorabile pe termen lung, dar secretul gestionării relațiilor de la locul de muncă stă în mâinile liderului. Dacă vrei să conectezi oamenii și să creezi un grup organizat, sincer și onest, trebuie să conduci prin puterea exemplului. Tu ce ai făcut azi pentru echipă?