Daca in ultima perioada ati primit pe telefonul mobil un mesaj prin care erati felicitat ca ati castigat un Logan, nu va bucurati prea tare: este vorba de o noua escrocherie in care este implicata, de data aceasta, compania de la Colibasi. Conducerea Dacia Renault ii pune in garda pe toti romanii cu privire la acest nou tip de inselaciune si solicita inceperea urmaririi penale impotriva celor care se fac vinovati.
„Dacia atrage atentia opiniei publice asupra unor noi tentative de inselaciune din partea unor indivizi care pretind ca actioneaza in numele sau. Dacia semnaleaza faptul ca in ultima vreme mai multi indivizi pretind sume de bani care sa fie cheltuite pe cumpararea de cartele telefonice apartinand unor retele de telefonie mobila, in schimbul oferirii unui vehicul Dacia. Indivizii trimit mesaje SMS sau suna la intamplare si se recomanda drept angajati ai Dacia. Pentru a castiga increderea persoanelor cu care vorbesc, ei ofera informatii care par verosimile, de exemplu nume, prenume, adrese fictive, serii de legitimatii fictive etc. Acesti asa-zisi angajati ai Dacia pretind ca apelul lor este legat de un concurs organizat de Dacia. Ei pretind ca persoana cu care stau de vorba la telefon a castigat un vehicul Dacia Logan si ca masina va fi livrata la domiciliul persoanei respective in ziua urmatoare, cu conditia achizitionarii de cartele valorice apartinand unor retele de telefonie mobila cu valori osciland intre 100 si 200 dolari. Sus-numitii solicita persoanelor trimiterea codului de reincarcare. Fata de cele aratate mai sus, Dacia doreste sa faca urmatoarele precizari:
1. Dacia nu a organizat si nici nu organizeaza concursuri de acest gen.
2. Dacia va solicita inceperea urmaririi penale impotriva persoanelor vinovate de aceasta dezinformare frauduloasa, pentru savarsirea mai multor infractiuni prevazute de Codul Penal si pedepsite cu inchisoarea, precum inselaciune fata de persoanele apelate si de concurenta neloiala fata de Dacia, cu grave consecinte asupra imaginii de marca.
3. Dacia roaga cetatenii sa fie atenti si sa respinga aceste apeluri, chiar daca datele de identificare ale persoanei apelante (nume, date personale, numar de telefon) par credibile. De asemenea, Dacia are rugamintea fata de cei supusi acestor tentative de inselaciune sa obtina de la persoanele care le apeleaza toate informatiile posibile si sa informeze de urgenta Vocea Clientului Dacia (0248 500 000).
4. Dacia multumeste tuturor cetatenilor care ne-au sesizat asupra acestor acte grave de frauda, comise in dauna Dacia si a interesului public”, se precizeaza intr-un comunicat de presa parvebit pe adresa redactiei.
(25 iunie)