Pentru ca, vorba unui clasic in viata, „traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul”, va prezentam o mostra de… ce vreti dumneavoastra a la Vasai&Scarlat. Dupa ce au pus mana pe transportul local in comun, aducand in Pitesti autobuze turcesti de calitate indoielnica, prevazute cu sistem de aer conditionat, dar pe care soferii au dispozitie sa nu cumva sa-l foloseasca si dotate cu aceleasi vechi aparate de taxat (desi, potrivit caietului de sarcini, aveau obligatia sa vina cu dispozitive electronice!), Vasai&Scarlat au confundat un transport pe jumatate privat, cu propria tarla, pe care dispun dupa bunul plac.
Legitimatii gratuite de transport, dupa cum vor muschii privatilor
Pentru inceput, cei doi au avut grija sa-l traga pe linie moarta pe directorul Aurelian Roman, care, oricum, in afara de falimentarea Publitransului nu se remarcase prin altceva pana atunci. Prima masura pe care au luat-o cei doi privati pentru eficientizarea societatii a fost sa taie accesul gratuit al presei pe autobuze pentru ca, dupa mintea lor, au ajuns la concluzia ca din cauza mass-media nu merge treaba si nu-si scot ei profitul. Speriat ca astfel isi va pune presa in cap, primarul Tudor Pendiuc a facut diligente pentru acordarea de legitimatii de transport gratuit, numai ca Vasai&Scarlat nu au binevoit, adoptand sistemul: „dam la cine vor muschii nostri!” Ca atare, orice redactie a trebuit sa-si trimita cate un reprezentant care sa faca temenele in fata lui Scarlat pentru a obtine astfel de legitimatii. Dar nu pentru toti redactorii, ci doar pentru trei-patru-cinci, dupa culoarea ochilor si… specificul publicatiei! Astfel, pentru saptamanale s-au dat doua-trei legitimatii, iar pentru cotidiene – patru-cinci, pentru ca, in mintea celor doi, jurnalistii unui saptamanal se documenteaza o data pe saptamana, iar cei de la un cotidian, zilnic. Insa, atentie, nu toate cotidienele si nici toate saptamanalele au primit legitimatii! La un moment dat, Scarlat a dictat: „Gata, s-au terminat!”, de parca se terminasera resursele de petrol din lume si nu mai aveai de unde sa identifici altele. Primarul Pendiuc a preferat sa stea deoparte in toata aceasta chestiune, dovedind ca nu prea are un cuvant de spus in fata celor doi. De ce oare?… Si uite asa, incet-incet, se insinueaza „dictatura” Girexim&CNCD…
Vasai si Scarlat baga mana abuziv in buzunarul pitestenilor
O a doua modalitate de eficientizare a transportului in comun gandita de Vasai&Scarlat a fost emiterea de noi bilete. Bilete de doua calatorii, prin care calatorul este obligat sa cumpere doua tichete, nu unul! Astfel, pe pielea pitestenilor, cei doi, vor sa-si amortizeze investitia cat mai repede si sa iasa si pe profit. Or, acest lucru este clar un abuz, pentru ca nu poti obliga pe nimeni sa-ti cumpere tie cate bilete vrei tu! I-a auzit cineva pe reprezentantii municipalitatii luand vreo pozitie? Noi nu l-am auzit decat pe viceprimarul Cornel Ionica, declarand ca, astfel, s-a luat o masura impotriva falsificarii biletelor. Mai sa fie, adica nu se puteau include elemente de siguranta impotriva falsurilor decat pe un bilet de doua calatorii!
Iar alegem dintre doua rele…
Ca si in cazul maxi-taxi, cei care au de pierdut sunt tot pitestenii: masini putine, de proasta calitate; spatiu stramt si scaune doar pentru pitestenii cu silueta; instalatie de aer conditionat, dar pentru care exista dispozitia sa nu fie folosit; soferi vitezomani, neciopliti; impunerea de a cumpara bilete de doua calatorii; trasee neacoperite s.a.m.d.. A nu se intelege ca ducem lipsa microbuzelor maxi-taxi (in fapt niste autoutilitare de transport marfa transformate peste noapte in microbuze de transport calatori dar fara absolut nicio securitate a calatoriei pentru acestia), din contra, nu ne dorim sa le mai vedem vreodata pe traseele din Arges, nu doar din Pitesti! Numai ca, uneori, te saturi sa tot alegi dintre doua rele, raul cel mai mic. Oare, pitestenii si romanii, in general, vor ajunge vreodata in ipostaza de a alege dintre bine si… mai bine? Intrebare retorica, nu-i asa?
(21 iulie)