1,5K
S-au dus vremurile bune cand taximetristii pitesteni faceau bani frumosi din aceasta activitate! Numarul lor s-a redus progresiv de la circa 1.900 acum vreo 4 ani la circa 1.000 si continua sa scada. In paralel, autoritatile locale blocheaza accesul pe piata al unor noi taximetristi, mentinand astfel un numar constant de autovehicule, conform legii. Circa 300 de persoane sunt acum inscrise pe o lista speciala de asteptare pentru a deveni taximetristi. Singura lor sansa este aceea ca un taximetrist care deja lucreaza sa…moara sau sa se retraga din cauza lipsei comenzilor.
Merg prost afacerile
Pe de alta parte, un barometru important al activitatii de taximetrie este acela legat de numarul autovehiculelor oprite in statiile taxi. „Inainte faceam 100 de lei si ceva pe zi, acum tragem de ne ies ochii pentru mai putin. Devine din ce in ce mai putin rentabil sa fii taximetrist”, ne-a spus Dan Panait, 43 de ani, cel care practica aceasta meserie de 10 ani. Statiile taxi sunt pline, cozile fiind evidente. Taximetristii asteapta ore in sir pentru o comanda, cei mai norocosi fiind cei care actioneaza rapid la comanda prin statie de emisie-receptie. Conform reglementarilor in vigoare, doar 20% dintre taximetristi ar trebui sa stea in statii, restul ar trebui sa fie in miscare, la comenzi. Ori, situatia este exact pe dos…
Munca la negru
In tot acest timp, prospera piratii. Ei isi fac veacul la fiecare intrare de oras, autoritatile ii stiu, dar mare lucru nu le pot face. Exista si oameni care fac taximetrie… legala la negru. Este vorba de soferi care nu au atestatele necesare, dar circula pe masini echipate corespunzator. Politia Locala si echipe de inspectori din Primarie au zilnic actiuni in acest sens.