In ultimul timp s-au facut multe valuri pe seama brandului de tara al Romaniei elaborat la comanda Ministerului Dezvoltarii si Turismului. Frunza stilizata a starnit multe comentarii, de asemenea. In acest context apare intrebarea cu ce anume se diferentiaza Argesul de alte judete si ce poate oferi din punct de vedere turistic. Care ar putea fi brandul judetului? Cu ce putem iesi in fata? Parerile sunt impartite.
Definitie
In primul rand, trebuie definit termenul de brand. Exista mai multe definitii in acest sens, dar trebuie mentionate in primul rand caracteristicile unui brand.
Acestea sunt:
– adauga valoare produselor
– este o marca inregistrata
– este o companie faimoasa
– consta intr-o sigla si un slogan
Acestea sunt de fapt caracteristici ale identitatii, care este o componenta importanta a unui brand, dar nu putem spune ca un brand inseamna doar identitate. Un brand presupune o identitate, dar aceasta devine brand doar expusa, comunicata si recunoscuta.
Oferta
Argesul este un judet bine inzestrat, dar zestrea naturala nu este pusa suficient de bine pusa in valoare. Autoritatile judetene sustin ca interesele de la nivel central au facut ca alte zone ale tarii, precum Valcea sau Prahova, sa fie promovate in detrimentul Argesului, insa oare poate fi vorba doar de o blocada politica? Manastiri frumoase sunt si in Arges, Transfagarsanul este o adevarata minune antropica, la fel si barajul Vidraru. Muntii sunt inalti si maiestuosi, avem foste cetati de scaun (Curtea de Arges si Campulung Muscel), produse faimoase (cascavalul de Rucar, tuica de Pitesti, magiunul de Topoloveni), avem istorie (ruinele cetatii lui Vlad Tepes de la Poienari nici acum nu sunt puse in valoare), avem traditii si chiar industrie specifica aproape numai Argesului (industria auto). Ba chiar si nume celebre avem daca ne gandim numai la fostii prim ministri dati tarii (cum ar fi Armand Calinescu), la artisti (Zavaidoc) sau mari sportivi (Dobrin). Ce ne identifica insa cel mai bine?
„Noi muncim”
Consiliul Judetean a lansat un ansamblu de manifestari reunite sub numele de „Sarbatorile Argesului si Muscelului”, dar si un ambitios master plan turistic pentru dezvoltarea sporturilor de iarna la munte. „Noi nu ne ocupam cu frunze. Noi chiar muncim pentru turism. Facem drumuri, facem proiecte, facem manifestari, promovam traditiile si cultura. Altii doar dau din gura. Este greu sa vorbim de un brand al judetului”, ne-a declarat Florea Costache, vicepresedinte al Consiliului Judetean.
„Sunt necesare discutii”
Profesionistii din turismul argesean, la randul lor, sustin ca este nevoie de discutii care sa implice specialisti si care sa genereze un studiu fundamentat. „Trebuie un studiu profesionist care sa nu fie contestat de nimeni. Un brand nu trebuie facut pentru planul local, ci pentru planul national si international. Putem sa discutam despre traditii, despre elemente de imbracaminte care ne individualizeaza, despre produse sau ne putem lega de Vlad Tepes pentru a demonta mitul Dracula. Sa nu uitam de interventiile antropice, cum ar fi Transfagarasanul, barajul Vidraru sau omul de otel de la Vidraru. Avem Simfonia Lalelelor, il avem pe Zavaidoc. Trebuie realizate cat mai multe evenimente si trebuie facut un calendar al evenimentelor, totul in urma unor discutii ample in urma carora deciziile sa se ia pe baza de voturi. Doar asa putem ajunge la cea mai buna concluzie”, ne-a declarat Gabriel Radu, membru al Consiliului National al Patronatului Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism si vicepresedinte al Asociatiei respective la nivelul regiunii Sud Muntenia.