Probabil ca nu era nicio diferenta daca in locul ministrului de Finante, Gheorghe Pogea, am fi avut o femeie de serviciu, un sculer-matriter sau un tinichigiu. Dar cum il avem pe Pogea, si cum ,,contabilul lui Videanu” habar nu are ce sunt acelea politici fiscale eficiente, atunci acesta crede ca poate atrage bani la bugetul statului dand pe capete oamenii afara sau scazandu-le din salarii coeficientul a zece zile lucratoare, pe luna, pana la sfarsitul anului. Pentru a se pregati pentru marea concediere, administratia publica locala se scoleste zilele acestea la Busteni, acolo unde se vor stabili criteriile ce vor sta la baza restructurarilor din sistemul bugetar pentru ca, asa cum spunea si primarul Tudor Pendiuc, nu poti sa dai afara oameni fara sa stii daca o faci luand in considerare inaltimea, latimea sau culoarea ochilor. In plus, potrivit edilului, Primaria Pitesti functioneaza cu un deficit de personal, a mai da si alti oameni afara insemnand sinucidere curata.
,,Am participat luni la o intalnire cu premierul Emil Boc, cu ministrul Finantelor, Gheorghe Pogea, cu ministrul Administratiei, Dan Nica si cu presedintii celor doua comisii de administratie publica a celor doua camere. Acolo am ajuns la un consens, acela ca orice restructurare, orice masura luata, trebuie precedata de o analiza consistenta, si anume: care este criteriul dupa care eu dau oameni afara? Avem o unitate de masura? Dupa ce-i dam? Dupa greutate? Dupa inaltime? Dupa latime? Dupa culoarea ochilor? Cica dam afara 25%. Dar de ce nu dam 50%? De ce nu 10% sau 3%? Si atunci am convenit ca e bine sa realizam niste costuri standard sa vedem cat ar costa un functionar, raportat la activitatea pe care o desfasoara. De asemenea, se va stabili cat personal e necesar intr-o primarie. La nivel national sunt niste statistici. La o comuna de 11.000 locuitori, spre exemplu, sunt 10-15 angajati, iar la o primarie de oras cu acelasi numar de locuitori, sunt 30-40 de angajati. Care e logica? Ei bine, dupa ce stabilim aceste criterii, incepem sa normam: angajam sau dam afara” a declarat primarul Tudor Pendiuc.
Pentru a pune la punct toate aceste lucruri, dar si pentru a creiona Legea finantelor publice, reprezentantii administratiilor publice locale se vor intalni, din aceasta seara si pana duminica seara, la Busteni. ,,Va trebui votata Legea finantelor publice locale, cea care reglementeaza miscarea si cheltuirea banilor la nivel local. In acest sens, s-a stabilit ca, incepand din seara asta, pana duminica, un grup mixt, format din reprezentantii autoritatilor publice locale din orase, municipii si comune, reprezentanti ai Ministerului Finantelor si ai Ministerului Administratiei si Internelor, vor face la Busteni o analiza a acestor indicatori de cost pentru personal si de calitate a serviciilor oferite populatiei. Numai dupa ce vom pune la punct toate acestea lucruri vom putea pune problema de disponibilizari din sistem” a declarat primarul Tudor Pendiuc.
699 lei – cel mai mic salariu in Primaria Pitesti
La acest moment, Primaria Pitesti numara 250 de angajati, in conditiile in care necesarul de personal este de 323, iar alte municipii de talia Pitestiului numara si 500 de angajati. Dintre cei 250 angajati ai municipalitatii pitestene, 22 de persoane se afla in concediu maternal, de crestere a copilului sau medical. Ca statistica, in primaria Pitesti sunt:
»functionari publici cu studii superioare de lunga durata – 195
»functionari publici cu studii superioare de scurta durata – 7
»functionari publici cu studii medii – 50.
Personal contractual:
»functionari publici cu studii superioare de lunga durata – 6
»functionari publici cu studii medii – 11
»functionari cu studii generale – 18
Salariul cel mai mic este de 699 lei (atata ia, in mana, un proaspat absolvent de facultate!), iar cel mai mare 1.624 lei, brut, la care se adauga spor de vechime si spor de conducere, acolo unde este cazul.