La convocarea administrației locale, preşedinţii şi administratorii asociaţiilor de proprietari/locatari din Mioveni s-au întâlnit astăzi în sala de consiliu a Primăriei.
Subiectele aflate pe ordinea de zi s-au referit la noutățile legislative din domeniu, respectiv Legea 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea si funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor (care a abrogat Legea 230/2007 și HG nr.1588/2007), Ordinul nr.1058 din 11.02.2019 privind aprobarea conţinutului-cadru al statutului asociaţiei de proprietari şi al regulamentului condominiului; precum și depunerea situatiei soldurilor elementelor de activ si pasiv la Compartimentul Sprijin Asociaţii de Proprietari Fond Locativ, întocmită până la data de 01.03.2019 pentru situatia existentă la 31.12.2018.
La nivelul orașului Mioveni există 179 de asociații, din care 138 sunt înregistrate la ANAF. Diferența poate proveni de la asociațiile care nu mai au activitate, în urma fenomenului generat de înțelegerea greșită a cetățenilor, care au contractat direct serviciile furnizate de SEDC Mioveni și nu au înțeles că asociațiile de proprietari aduc și alte servicii și beneficii membrilor acoperind un spectru mai larg de interese locative ale proprietarilor. Oamenii nu au înțeles că e în sarcina și în avantajul lor să se organizeze.
La ședință au fost prezenți primarul Ion Georgescu, viceprimarul Aurel Costache, Cătălin Ionuţ Anghel șef Serviciu Fiscal Mioveni, Viorel Ciobanu -director SEDC Mioveni, reprezentanți ai Poliției Locale și ai serviciilor specializate din cadrul Primăriei care interacționează asociațiile de proprietari/locatari.
Primarul Ion Georgescu și-a anunțat intenția de a crea un grup pe whatsapp, din care să facă parte administratorii asociațiilor. Scopul urmărit ar fi o comunicare mai eficientă între administratorii asociațiilor și între aceștia și administrația locală. Pentru a se armoniza cu legislația, administratorii au obligația de a urma cursuri specifice, care s-ar putea face organizat, cu susținerea Primăriei.
Conform legii se reintroduce obligativitatea întocmirii Cărților de Imobil, iar administratorii asociațiilor de proprietari vor trebui să colaboreze cu Poliția Locală în acest sens.
Șeful Serviciului Fiscal Orășenesc a adus un ghid cu obligațiile fiscale ale asociațiilor de proprietari.
A atras atenția ca administratorii să aibă contract de muncă sau de mandat. Înregistrarea fiscală pune în legalitate asociațiile care pot chiar obține venituri economice din închirieri spații etc.
Din întrebările adresate de unii administratori am constat că unii nu au cunoștințe bazice de fiscalitate și nu înțeleg rostul înregistrări la ANAF a asociațiilor.
Viorel Ciobanu, directorul SEDC Mioveni a făcut o prezentare a situatiei financiare a Asociatiilor de proprietari/locatari (debite restante) înregistrate la furnizorul SC Servicii Edilitare Mioveni SRL. Datoriile restante ale asociațiilor la nivelul orașului Mioveni sunt în cuantum de 508 571 lei.
Reprezentanții asociațiilor au profitat de ocazie pentru a ridica unele probleme cu care se confruntă. Una dintre problemele semnalate ar fi presiunea scăzută a apei la nivelele superioare ale blocurilor ”A”, în special în weekend.
La nivelul orașului, anul trecut s-a suplimentat alimentarea cu apă, cu o nouă conductă de 250 mm. Se pare că variațiile de presiune semnalate au cauze încă neidentificate clar.
Canalul colector din zona blocului A 17 se colmatează des, cel mai probabil, din cauza dejecțiilor din noile cartiere de case, construite pe deal. Această problemă va fi analizată și se va căuta o soluție.
S-a discutat problema colectării gunoiului și a locurilor de parcare.
Poliția locală a atras atenția asupra construcțiilor improvizate plasate pe spatiile verzi.
La final, s-a făcut o analiză succintă a principalelor prevederi ale Legii 196/2018, cu invitația ca asociațiile să înceapă demersurile pentru a intra în deplină legalitate.