Executivul intentioneaza sa isi asume raspunderea pe un proiect de lege privind restucturarea unor institutii publice si aplicarea unor masuri cu caracter financiar, care prevede ca ordonatorii principali de credite pot decide daca angajatii vor avea 10 zile de concediu fara plata in intervalul septembrie-noiembrie sau pot decide reducerea programului de lucru, astfel incat venitul lunar al salariatilor sa fie redus cu 15,5%. Masura ar urma sa afecteze si personalul din aparatul primariei. Parerile vizavi de eficienta acestei masuri sunt controversate, multi considerand fie ca economia facuta la bugetul statului nu reprezinta mai mult de un pahar de apa intr-un ocean, fie ca aceasta masura se impune numai in cazul institutiilor bugetare cu personal excedentar. Am stat de vorba cu primarul Florea Ene pentru a afla care este opinia domniei sale vizavi de aceasta masura si cum se prezinta situatia in cazul Primariei Mosoaia. Cititi mai multe in Buletinul Comunei Mosoaia!
Una dintre masurile propuse de Guvern pentru a putea asigura salariile bugetarilor pana la sfarsitul anului este de a trimite in concediu fara plata timp de zece zile toti angajatii institutiilor bugetare. Vor fi trimisi acasa angajatii Primariei Mosoaia?
Deocamdata, la ora la care discutam, nu exista niciun act normativ, lege sau ordonanta de guvern, care sa reglementeze aceasta masura, deci momentan nu se pune problema. In cazul aparitiei unei noi legi, insa, probabil ca va trebui sa ne conformam. Impunerea a zece zile de concediu fara plata pentru toti bugetarii poate fi obligatorie, din punct de vedere juridic, doar daca este stabilita printr-o lege adoptata de Parlament sau printr-o ordonanta a Guvernului.
Multe dintre primarii au terminat banii si nu mai au cu ce sa isi plateasca salariatii.
Intr-adevar, insa pentru angajatii Primariei Mosoaia avem asigurate salariile pana la sfarsitul anului. Desi am avut la dispozitie un buget mult mai mic decat in alti ani, am reusit sa gestionam fondurile cu cumpatare si chiar sa ne permitem si cateva investitii in comuna.
S-a vehiculat faptul ca in administratia locala sunt mult prea multi functionari si se vorbeste tot mai des despre disponibilizari in randul acestora. Care este situatia in cazul Primariei Mosoaia?
La nivelul tarii exista administratii locale si institutii ale statului cu mai multi functionari publici decat sunt necesari. La nivelul institutiei primarului comunei Mosoaia, consider ca nu se impune o reducere a personalului, acesta incadrandu-se in limitele legale. Primaria Mosoaia are 14 salariati, un numar destul de mic pentru o comuna cu aproximativ 5.000 de locuitori. Organigrama aparatului administrativ din cadrul Primariei nu este deloc una stufoasa. Daca ar fi sa trimitem acasa un angajat, ar insemna ca serviciul specializat de care se ocupa sa nu mai functioneze. Nu avem mai multi angajati care sa faca aceeasi treaba. Fiecare are sarcinile lui precise, fiecare se ocupa de un anumit segment al administratiei locale. Inainte de a lua decizii in legatura cu salariatii administratiilor publice locale, guvernantii trebuie sa se consulte cu reprezentantii acestora, care cunosc mult mai bine situatia din teritoriu.