Romanul a fost si va ramane in continuare snob. Snobii cu dare de mana se vor orienta de fiecare data catre masini luxoase, elegante, de nu-stiu-cati cai putere, numai pentru a defila cu ele prin gropile de pe strada mare. Lipsiti de simtul practic, snobii vor cauta sa se afiseze cu masini ultimul ragnet, chiar daca intretinerea acestora consuma cateva mii de euro bune. Specialistii auto au facut un top al celor mai scump de intretinut masini, top pe care il aducem si noi la cunostinta. Poate, cine stie, cei care doresc sa aibe in fata casei un exemplar de lux, se vor mai gandi inca o data.
Locul 1: Mercedes G55
•Pret mediu de achizitie: 64.916 euro
•Cost de intretinere pe cinci ani: 16.848 euro
•2,5 tone, 493 de cai putere, V8, profil aerodinamic. Mercedes G55 ocupa primul loc in topul Forbes al masinilor care presupun cele mai scumpe costuri, cu un consum urban de 19% si extraurban de 16%. Pe langa factura mare pentru combustibil, in cazul in care Mercedes G55 are nevoie de reparatii, va trebui sa scoateti din buzunar chiar si 1.000 de euro.
Locul 2 : BMW M6 Coupe
•Pret mediu de achizitie: 63.392 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 15.600 euro
•Preturile de reparatie si intretinere sunt exorbitante, depasind din acest punct de vedere Mercedes G55, fruntasul clasamentului. BMW M6 Coupe, caci el ocupa pozitia secunda, este dotat cu un motor de 5 litri cu 10 cilindri V si compenseaza insa printr-un consum de 19% in oras si 13% in afara lui.
Locul 3: Audi RS4
•Pret mediu de achizitie: 42.348 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 14.356 euro
•Modelul RS4 dispune de un motor de 4,2 litri, V8, cu 420 cai putere si atinge 96 de km/h in numai cinci secunde. La punctele mai putin forte punctam costul ridicat de intretinere si consumul de combustibil relativ mare.
Locul 4: Cadillac XLR-V
•Pret mediu de achizitie: 63.472 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 14.184
•Eleganta si decapotabila, Cadillac XLR-V are un motor de 4,4 litri, V8, la 443 CP, in timp ce consuma 16% in oras si 11% pe autostrada. Costurile de intretinere pentru XLR-V sunt printre cele mai inalte din top, e adevarat, insa reparatiile au un pret mediu.
Locul 5: Infiniti QX56
•Pret mediu de achizitie: 33.618 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 14.150 euro
•Infiniti QX56 are drept predecesori masina de teren Nissan Armada si Nissan Titan. Facand o comparatie intre modelul Range Rover Supercharged de la Land Rover si Infiniti QX56, observam o serie de similaritati intre cele doua. Ce il pozitioneaza pe Infiniti QX56 in topul masinilor scumpe este costul ridicat de intretinere, compensate insa cheltuieli mai reduse pentru reparatii.
Locul 6: Range Rover Supercharged
•Pret mediu de achizitie: 59.392 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 13.945 euro
•Range Rover Supercharged poseda un motor de 4,2 litri, V8 si 400 CP, ceea ce inseamna de trei ori mai multa putere decat Range Rover HSE. Reparatiile s-ar putea sa va scoata din buzunar peste 1.000 de euro, valoare apropiata de cea ceruta de Jaguar XJR si Mercedes-Benz G55.
Locul 7: Lexus LX470
•Pret mediu de achizitie: 43.249 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 13.448 euro
•Lexus LX470 este varianta Lexus a modelului Toyota Land Cruiser. Este dotat cu un motor de 4,7 litri, V8, 268 CP si consuma 18% in ora si 13% pe autostrada. LX470 si Saab 9-7X sunt printre putinele modele de lux care accepta benzina obisnuita in locul celei premium.
Locul 8: Volvo XC90 Sport
•Pret mediu de achizitie: 31 723 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 13.147 euro
•XC90 Sport detine un motor de 4,4 litri, V8, o putere de 311 CP si transmisie automata standard in cinci trepte de viteza. Tractiunea 4X4 se face vinovata de consumul mare de combustibil. Combinatia unui V8, transmisie automata si tractiune 4X4 actioneaza asupra consumului, care ajunge la 15% in oras si 11% pe sutostrada.
Locul 9: Jaguar XJR
•Pret mediu de achizitie: 53.459 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 12.913 euro
•La fel ca Range Rover Supercharged, dezvoltat de compania-mama Ford, modelul XJR are un motor de 4,2 litri, V8, ce produce 400 CP. XJR are un consum mai scazut SUV-ul, insa costurile de intretinere pentru cinci ani se ridica la peste 3.000 de euro, devenind cea mai scumpa masina a topului din acest punct de vedere.
Locul 10: Porsche 911 GT3
•Pret mediu de achizitie: 68.212 euro
•Cost de intretinere pentru cinci ani: 12.307 euro
•Putem spune despre Porsche 911 GT3 ca se nu departe de o masina de curse ilegal de condus pe strada. Motorul de 3,6 litri, V6, produce 415 cai putere, ajungand de la 0 la 96 km/h in numai 4,1 secunde. In ceea ce priveste consumul de combustibil, acesta este mai redus decat un motor V8 cu o putere asemanatoare.