Consiliul Local Pitesti a decis sa usureze procedura de debransare a cetatenilor de la reteaua centralizata de incalzire, proces care va permite autoritatilor locale sa dimensioneze corect sistemul pentru la iarna. Reamintim faptul ca cererile de debransare pot fi depuse la Serviciul Public de Termoficare pana pe 15 august si ca dupa aceasta data nicio alta solicitare nu va fi luata in considerare. Pentru cei care vor sa se debranseze, in cele de mai jos vor fi gasite toate elementele necesare.
Cum se face debransarea?
Conform hotararii Consiliului Local, debransarea totala a instalatiilor interioare de incalzire si apa calda menajera dintr-un bloc se face in urmatoarele conditii cumulative:
– acordul scris al asociatiei de proprietari exprimat prin hotararea adunarii generale;
– anuntarea Serviciului Public Local de Termoficare al Municipiului Pitesti (SPT) si a Primariei cu 30 de zile inainte de debransare (anuntul se va face in scris iar operatorul si Primaria vor emite avizul de confirmare);
Pentru proprietari, procedura este urmatoarea:
a) solicitantul (proprietar) care intentioneaza sa renunte la SPT formuleaza o cerere catre presedintele asociatiei prin care solicita deconectarea. Cererea va fi insotita de acordul
asociatiei
b) dupa primirea si analizarea cererii de deconectare presedintele asociatiei transmite o adresa catre operator prin care solicita emiterea referatului tehnic in care se arata efectele modificarii instalatiei respective
c) referatul tehnic intocmit de SPT, in termen de 10 zile lucratoare calculate de la data primirii cererii
d) adunarea generala a asociatiei hotaraste:
– intocmirea situatiei centralizatoare pe bloc/scara, aceasta urmand a fi transmisa furnizorului pana la data de 15.08.2010, care va cuprinde:
1. numarul apartamentelor care raman bransate
2. numarul apartamentelor deconectate pana la 01.06.2010
3. numarul apartamentelor ce se deconecteaza pana la 15.08.2010.
– intocmirea documentatiei tehnice de reconsiderare a instalatiei de incalzire si preparare a apei calde se va face de catre o firma specializata, cu respectarea prevederilor legale.
Pentru a se evita aparitia unor cheltuieli suplimentare, intocmirea documentatiei de reconsiderare a instalatiei termice si lucrarile prevazute in documentatie se fac o singura data pentru toate apartamentele care raman bransate.
e) pe baza hotararii adunarii generale, conducerea asociatiei emite acordul pentru debransare
g) documentatia de reconsiderare a instalatiilor termice din bloc, precum si hotararea adunarii generale mentionata mai sus, vor fi prezentate la SPT odata cu formularele necesare
deconectarii. Solicitantul nu mai prezinta proiectul privind debransarea corpurilor de incalzire aferente spatiului de locuit sau cu alta destinatie pentru care se solicita deconectarea
h) in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii cererii, SPT va emite o adresa catre solicitant prin care se comunica raspunsul comisiei de avizare a documentatiei
i) executia lucrarilor de reconsiderare a instalatiei de alimentare cu energie termica a blocului se efectueaza in mod obligatoriu pana la data de 01.10.2010
j) solicitantul se ocupa de lucrarea de deconectare (debransarea caloriferelor) care trebuie efectuata cu o firma de specialitate;
k) cheltuielile de deconectare vor fi suportate de solicitant, iar cheltuielile privind modificarea instalatiei vor fi suportate de asociatia de proprietari.
Tariful pentru deconectare perceput de SPT este de 100 lei, inclusiv TVA. Formularele necesare parcurgerii acestor etape pot fi gasite atat la Primarie si la Serviciul Public de Termoficare, cat si pe site-ul Primariei Pitesti la adresa www.primariapitesti.ro.