Angajaţi proşti şi conducători care sabotează cu bună ştiinţă finanţări nerambursabile – este acuza pe care Liviu Stancu, fost secretar de stat, o aduce ADR SUD Muntenia. Gabriel Muşat, cel care de ani de zile manageriază acest mamut, pare a fi deranjat, mai degrabă, de faptul că a fost făcut… ,,bulibaşă ADR” şi îl ameninţă cu justiţia pe Stancu. Mult mai… aplicată asupra subiectului şi cu argumente vine Flori Grigoraş, cea care deţine o firmă de consultanţă pe proiecte europene. Aceasta afirmă că sabotajul se află sus, la ministere, care resping proiectele pe bandă rulantă, absolut nejustificat.
,,ADR SUD MUNTENIA justifică respingerea unei cereri de finanțare pe aplicarea art.44 a unei legi care are numai 34 de articole (Legea 346/2004 a IMM). Uzând de prostia propriilor angajați, bulibașele ADR sabotează finanțările nerambursabile. Cred că ar fi interesantă o culegere de spețe pe abuzurile manifestate în refuzurile de finanțare deja sancționate de instanțele de judecată! Poate îi trezim pe nerozi și cu o plângere penală, tot e la modă!” este prima declaraţie făcută de Liviu Stancu pe contul de Facebook, şi cea care a aprins spiritele în ADR.
Replica lui Gabriel Muşat a venit la scurt timp:
,,Limbajul pe care il folositi nu lasa loc de dubii asupra caracterului dumneavoastra. Cunoasteti vreun angajat al acestei institutii de va permiteti sa vorbiti asa, sau aruncati cu laturi de ciuda ca ati esuat cu vreo aplicatie? Ce ar fi daca ne-am intalni in instanta in urma acestei postari jignitoare, mincinoasa si de rea-credinta?”
Dar şi contra-replica lui Stancu:
,,Stimate domnule dr.ing Mușat director ARD SUD MUNTENIA. Se pare că postarea mea v-a atras atenția. În atare condiții, și-a îndeplinit rostul. Având în vedere că documentul la care mă refer poartă semnătura dvs. (acum am văzut), cred că ar trebui să fiți mai atent la "neroziile" pe care angajații ADR SUD MUNTENIA vi le bagă la semnat. Faptul că în ADR SUD MUNTENIA nu se cunoaște că Legea 346/2004 are numai 34 de articole indicându-se de două ori aplicarea art. 44 alin (1) indică cu claritate lipsa oricărei capacități de înțelegere a fenomenului de către autorii textului, subordonați dvs. Elegant, s-ar numi "analfabetism funcțional", mai comun îi spunem "nerozie". Eram curios să aflu dacă responsabilii mișcă cumva în fața acuzelor privind reducerile absurde ale finanțărilor care și așa sunt precare (aici fiind vorba de întreg sistemul de finanțare nerambursabilă). Personal, dacă aș fi primit o critică de acest tip, în loc de a fi deranjat de un apelativ aș fi fost interesant ca utilizatorii facebookului să afle un răspuns precis, punctual la problema de fond ridicată. Știu că este greu, dar merită să încercați! Nu în ultimă instanță vă comunc că vă stau la dispoziție pentru detalii cu singurul scop de a elimina problemele din sistem. ROMÂNIA ARE NEVOIE DE FINANȚĂRI, ABORDAȚI ACEST ASPECT CU SERIOZITATE!”
Cu mai mare seriozitate comentează Flori Grigoraş, căreia domnul Stancu nu i-a mai adus contraargumente, semn că, la rândul său, are dreptate:
,, A nu se confunda OI (ADR) cu AM (minister)! In cunostinta de cauza, avand cateva proiecte declarate respinse, adaug la discutia dumneavoastra, circuitul respingerilor in faza precontractuala. Dupa ce o cerere de finantare este evaluata de catre OI (ADR), aceasta ajunge in vederea contractarii, la AM (minister) care respinge proiectele din incompetenta. Ca firma de consultanta avem 4 proiecte respinse (contrar ghidului si a termenelor din acesta). Daca cererea este respinsa, se transmite prin MySmis iar OI ul o trimite solicitantului. De asemenea, toate intarzierile evaluarilor au fost provocate de minunata aplicatie MySmis care a functionat dupa "bunul plac". Tot in contextul slabei gestionari a fondurilor europene din cadrul POR, vreau sa va mentionez faptul ca am depus 4 conteststii din care doar una solutionata favorabil, celelalte "asteptand" cate 3/4 luni ptr solutionare. Cel mai grav amanunt este acela ca firmei noastre in calitate de consultant si solicitant, i a fost respinsa cererea de finantare din cauza proastei interpretari a legii 346/2004, dupa 3 luni de "rumegat" la minister. Chiar daca, contestatia va primi raspuns favorabil, suntem hotarati sa actionam ministerul in instanta.”
Concluzia? De la cap la coadă, toţi sunt la fel! De… competenţi, fireşte, ca să nu ne dea domnul Muşat în judecată şi pe noi.