3,K
Dati-ne voie sa incepem abrupt acest articol, fara introduceri si alte consideratii docte. Este un articol cu asfalt tango, cu fapte netrase la indigo, dar care ne-au surprins intr-un mod misto. Actiunea are loc la Leordeni, unde primarul Marian Ibric nu vrea nici de-al dracu’ sa achite niste lucrari de asfaltare pana nu le vede finalizate ca la carte. Faima i s-a dus intr-atat de tare incat niciun agent economic nu mai are curaj sa se prezinte la licitatii. Si asta pentru ca Ibric ii ia din prima zi la verificari: le cantareste tot, de la calcar la bitum, si cum ii prinde pe minus, ii trimite la plimbare, pana vin cu cantitatea corecta. Ne-a surprins Ibric asta, va spun sincer, caci despre el nu citeai decat titluri gen… „Trecut de primar penal”, „Ilegalitatile lui Ibric”, „Gaterele lui Ibric au mai ras o padure” s.a.m.d…. Sa functioneze primarul nostru pe principiul „Hotului, de hot i-e frica?”. Nu conteaza, noi ne bucuram ca le face zile fripte asfaltangiilor invatati sa bage destu’ in smoala.
„Pe noi ne ocolesc firmele, pentru ca le cantarim piatra, calcarul, asfaltul…”
Parvu Pandele, fostul director al CCF Pitesti (cea mai tare firma de drumuri si cai ferate prin 2004) a patit-o de curand cu primarul din Leordeni. Pandele are niste lucrari de asfaltare prin localitate, prin firma „Constructii, Drumuri si Lucrari de Arta” detinuta, in acte, de fiul sau. Doi kilometri de asfalt avea si el de turnat si… i-au crapat la final de bun ce era bitumul. Posibil sa-l fi cumparat de prin Bulgaria, ca acolo se gaseste ieftin si prost, de-l iau masinile pe roti inainte de a se usca (bine, durata de uscare e undeva la doi ani…). 5 miliarde avea Parvu de incasat, dar Ibric i-a intors coada, zicandu-i: „Baiatu’, ti s-a fisurat asfaltu’. 700 de milioane mai recuperezi dupa ce remediezi!” Na, c-am dat-o si in rime! In fapt, Ibric nu le are cu poezia. El ne-a declarat, telefonic si prozaic in acelasi timp, fix asa: „Este adevarat, domnul Pandele trebuie sa-si mai recupereze vreo 700 de milioane, dar nu pentru ca nu vreau eu sa-i dau, ci pentru ca mai are cate ceva de facut pe acolo, mai sunt niste lucruri neterminate. Problema este ca au aparut niste fisuri in asfalt si sunt portiuni maricele cu probleme. A remediat situatia, i-am dat banii. Pe noi, la Leordeni, ne ocolesc firmele, pentru ca le cantarim piatra, calcarul, asfaltul, si daca nu sunt cantitatile din proiect, nu stau la discutie.” Foarte bine, domnule, felicitarile noastre!
Dincolo de asta, insa, probabil ca va intrebati cum se face ca in foarte multe dintre cazuri primarii, alaturi de inspectorii de la Inspectia de Stat in Constructii, semneaza fara sa clipeasca procesul verbal de receptie a lucrarilor, chiar si in cazuri in care este evident ca stratul de asfalt este de-a dreptul straveziu sau ca se farama in mana. Dar despre toate acestea va dam intalnire si in numarul viitor.