2,3K
Proiectul multilateral Comenius “The Voices from the Land” desfasurat de Scoala Gimnaziala “Liviu Rebreanu” Mioveni, in parteneriat cu scoli din Italia, Turcia, Polonia, Spania si Letonia a ajuns la finalul primului an. Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene in cadrul Programului Sectorial Comenius – prima componenta a Programului de Invatare pe tot Parcursul Vietii.
Printre activitatile locale la care au participat elevii scolii noastre mentionam:
-Organizarea unei intalniri de proiect cu toti profesorii si elevii implicati in proiect avand ca tema respectarea regulii „Spune Nu culegerii unui lucru viu”
-Investigarea istoriei naturale a fiecarei specii sau obiect folosit, rolului pe care acesta il joaca in ecosistemul local, a orice depinde de el, daca este nativ sau non-nativ, cand a aparut si cum a afectat el zona

-Prezentarea si familiarizarea cu patrimoniul cultural al tarilor partenere, organizarea unui concurs de verificare a cunostintelor despre cultura si traditiile lor
-Corespondarea prin intermediul cartilor postale – o buna oportunitate pentru elevi de a-si imbunatati abilitatile de limba engleza si de a impartasi idei

-Initierea primului atelier de jurnalism prin scrierea de scrisori scurte si reportaje in limba engleza despre pamant
-Crearea de postere pe tema cum sa salvam natura, realizarea de slide-uri cu fotografiile lor, si postarea acestora pentru a le face vizibile pe site-ul proiectului

-Cunoasterea revistelor scolare (online sau printate) ale partenerilor nostri de proiect de catre echipele noastre de elevi si profesori la nivelul fiecarei scoli in cadrul unei intalniri cu titlul “Revistele ca o sursa de cunoastere si de divertisment”
-Pregatirea unor prezentari cu privire la sarbatorile si festivalurile tipice din fiecare tara partenera

-Intalnire cu un autor de povesti pentru copii
-Organizarea de activitati cum ar fi interpretarea Scenei Nativitatii, cantarea unor colinde, pregatirea decoratiunilor de Craciun, invitarea unor copiii aflati in nevoie, a unor veterani de razboi, parinti singuri, persoane sarace din camine sociale pentru a le face sa simta atmosfera festiva de Craciun

-Reactualizarea site-ul proiectului (http://thevoicesfromthelandcomenius.weebly.com/index.html) ca si a site-ului fiecarei scoli cu noutati din proiect
-Inceperea muncii de editare a brosurii „Bun venit, anotimpuri!” prin trimiterea catre coordonatorul responsabil a versurilor unora dintre cantecele noastre populare sau poezii din literaturile noastre nationale

-Postarea pe site-ul proiectului a impresiilor elevilor dupa cele 2 mobilitati (documentele primite in Word de la copii au fost convertite in PDF si postate pe site cu ajutorul aplicatiei SlideShare)
-Impartasirea intre fiecare scoala partenera a rezultatelor bune obtinute de catre elevii nostri in diferite concursuri, dovedind in acest fel progresul lor la limba engleza sau la alte discipline scolare ale curriculum-ului lor, datorita implicarii in acest proiect

-Trimiterea intre parteneri de corespondente prin e-mail, continand diferite materiale pe tema celebrarii „Zilei indragostitilor” sau a unor sarbatori similare in tarile noastre
-Alegerea impreuna a unei povesti binecunoscute din literatura universala in scopul de a scrie scenariul unei piese pentru un spectacol scolar ce va fi prezentat in fiecare scoala partenera (scoala noastra a ales piesa "Vrajitorul din Oz)

-Realizarea unor expozitii de martisoare (cu vanzare) simbolizand traditionala celebrare a inceputului primaverii, iar veniturile realizate au fost folosite pentru procurarea de daruri in vederea oferirii lor mamelor
-Explorarea primaverii si a schimbarilor din acest anotimp de catre echipa de proiect a fiecarei scoli in timpul unei scurte excursii in vecinatate
-Scrierea de poezii/proza in limba materna de catre elevi, legate de arta si experienta lor, cu ajutorul profesorilor lor, folosind figuri de stil si traducerea lor in limba engleza, dand astfel „voce” artei lor, pamantului si culturii
-Schimbarea de e-mailuri intre elevi, cu scopul de a-si trimite reciproc poeziile lor precum si toate fotografiile pe care ei si le-au facut unii altora

-Realizarea de farse intre elevii parteneri de 1 Aprilie prin intermediul cartilor postale
-Organizarea unui workshop cu titlul „Reclama ca sursa a transferului de informatii”
-Inceperea realizarii cartilor de memorie on-line de catre fiecare scoala utilizand www.shutterfly.com pentru incarcarea fotografiilor digitale si texte, in cazul nostru poezia si proza Vocilor despre opera de arta finalizata, procesul de creare, natura efemera si dezintegrarea, contextul sau aspectul peisajului sau
-Crearea de puzzle-uri cu cele mai frumoase locuri din tarile noastre cu scopul de a descoperi si impartasi imagini, de a crea o punte de legatura intre trecut si prezent, de a vorbi vizual despre oameni, locuri, evenimente care au schimbat tarile noastre si lumea
-Finalizarea „Mini-dictionarului in limbile noastre” reflectand toate aspectele vietii noastre de zi cu zi prin adaugarea la varianta in engleza a tuturor cuvintelor corespunzatoare in limbile noastre si ilustrarea sa in mod frumos
-Evaluarea prin teste a cunostintelor elevilor nostri despre Uniunea Europeana si semnificatia ei
-Organizarea unui spectacol in comunitatea noastra pentru a sarbatori Ziua Copilului pe 1 iunie
-Intalnirea cu ecologisti din regiunea noastra avand ca tema de discutie „Abordari evolutive ale protectiei mediului”
Participarea elevilor si a cadrelor didactice la primele 3 mobilitati din cadrul proiectului (Turcia, Spania si Italia) a contribuit la cunoasterea sistemelor educationale din tarile partenere, la crearea unor prietenii trainice, la imbunatatirea abilitatilor lingvistice, IT, practice. Foarte interesante au fost zilele in care elevii si profesorii au format echipe pentru a crea opere de arta, dupa care au creat proza sau poezii inspirandu-se din imaginile create.
Elevii nostri au fost deosebit de incantati sa vada cum au fost adaptate si interpretate de elevii scolilor partenere piese de teatru cu scenarii realizate de noi dupa binecunoscutele povesti, ca: “Scufita Rosie”, “Pinocchio”, “Cenusareasa”. In perioada 26 mai – 1 iunie 2014, (cand va avea loc intalnirea tuturor partenerilor la scoala noastra si unde va asteptam cu drag), noi vom prezenta adaptarea basmului “Vrajitorul din Oz” si vrem sa fie cel putin la fel de interesanta si atractiva.
Coordonator proiect,
Director, Prof. TUDOR ANA
Prof. BADICA MARIA
Responsabil IT,
Prof. RADULESCU MARIANA