UPDATE: În urma similitudinii flagrante dintre logo-ul câştigător pentru a reprezenta Bucureştiul şi cel al unei primării din Taiwan, concursul organizat de Primăria Capitalei a fost anulat.
50.000 de lei – atât va plăti doamna primar Vrânceanu Firea Pandele pentru logo-ul Bucureştiului, realizat de designerul Narcis Teodor Lupou, din Timișoara. Un logo plagiat flagrant după cel al Primăriei New Taipei, din Taiwan, de la reprezentarea grafică şi până la culorile folosite!
„Misiunea juriului nu a fost deloc una ușoară. Am apreciat creativitatea concurenților și modul admirabil în care au înțeles să se implice într-o acțiune constructivă pentru orașul nostru. Îl felicit din toată inima pe câștigător și sper ca toată lumea să se fi convins de sinceritatea și onestitatea demersului nostru.” declara primarul general.
Potrivit câștigătorului concursului, conceptul grafic propus a avut drept catalizatori diverse repere vizuale și simboluri, ancorate adânc în istoria culturală a orașului, în cultura populară universală, dar și în dezideratele administrației locale actuale.
„Am avut ca nuclee inspiraționale moștenirea arhitectonică autentică a Capitalei și valențele pozitive generate de rezonanța etimologică a numelui orașului București. Alăturarea celor patru elemente identice ca formă, dar diferite ca poziționare, subliniază ideea de epicentru al națiunii către care converge Capitala”, a declarat Narcis Teodor Lupou, care, se vede treaba, s-a concentrat atât de tare să realizeze acest logo absolut fabulos încât subconştientul său a accesat instantaneu… nucleele inspiraţionale din New Taipei.
Dacă privim şi mai în profunzime, tind să cred că designerul care a creat logo-ul Primăriei New Taipei a plagiat, în avans, pentru acest logo se potriveşte infinit mai bine Bucureştiului. Dacă vă uitaţi bine, seamănă cu… un fund (mă rog, vreo patru funduri stilizate), iar Bucureştiul conţine în… rezonanţa sa etimologică… un mare… cur.
Îmi place, însă, să văd şi partea bună din toată povestea asta: bine că doamna primar nu şi-a impus propriul gust în materie de design, că altfel logo-ul Primăriei Bucureşti era o restilizare după carpeta ,,Răpirea din Serai”.